Route barrée

Frankrijk, Beaune

Route barrée, dat is wat ik vandaag paar keer tegenkwam. Ik was weer redelijk op tijd op weg, nadat ik bij ontbijt nog 2 Nederlanders tegenkwam die in zelfde B&B overnachten. Gisteravond heeft het behoorlijk geregend, maar vanmorgen was het droog en zon was al weer beetje aanwezig. Het was wel beetje afgekoeld en dus goed fietsweer. Na ongeveer 7 km moest ik de rivier weer over en juist daarvoor stond dus: route barrée. Afgesloten dus met hekken voor de brug die ze aan repareren waren en geheel nieuw wegdek zou krijgen.
Aan hek hingen nog paar brieven en wat ik begreep was de omleiding terug naar de brug waar ik begonnen was. Had ik weinig zin in en aan zijkant was er kleine opening in hek. Daar doorheen en ik zou wel zien hoever ik kwam. Lopend de overkant bereikt maar ja, daar zat hek wel goed dicht tot aan de brugleuning. Daar overheen was enigste oplossing dus tassen van de fiets, over de leuning en ook de fiets erover. Ging allemaal goed en met korte onderbreking kon ik verder. Maar goed dat het zondag was en er geen sterveling te zien was. Daarna kilometers door het bos. In plaatsje Pluveault weer die borden op de weg, maar dit keer omdat er Brocante was, rommelmarkt dus. Gewoon trekker of paar wagens op de weg een daartussen allemaal kramen met ....(net als Heeten tijdens Ponyweek). Hier kon ik wel makkelijk doorheen. Verder gelukkig geen belemmeringen meer tegengekomen en omdat het korte rit was al om 14 uur in Beaune. Gezellig stadje waar het gezellig druk was. Hier de boel beetje verkend en op terras genoten van een heerlijk Heineken ( ja Erik, grolsch kennen ze hier niet).
Helaas weer problemen met wifi want hotel waar ik zit is niemand aanwezig. Via code per e mail kreeg ik toegang maar wifi werkt niet. dus verslag pas dag later kunnen publiceren. Morgen verder door de wijngaarden.
Totaal vandaag 75 km en teller staat op 1038

Hey Willy. Erg leuk om mee te genieten van je reis. Op je laatste foto herkende ik Hotel Dieu in Baune. Ooit geweest, prachtig! Geniet nog van de vele mooie kilometers😀