Weer op de fiets!

Verenigd Koninkrijk, Roslin

Ja, na een dagje de toerist uithangen is het weer fietsen. Bij opstaan zag het weer er niet al te best uit, donkere wolken aan alle kanten en zon nog nergens te zien. Eerst via receptie de fiets weer uit de schuur halen, stond er nog netjes. Daarna alles ingepakt. Ik had gisteravond al een route uitgestippeld naar nog een andere bezienswaardigheid: Rosslyns Chapel. Bouw ervan begonnen in 1446 door Sir William St. Clair. Later verschillende keren beschadigd of vernield maar nu dus weer een grote trekpleister. Ik zou wel zien of ik kaartje zou kunnen krijgen. 8.45 op de fiets. Wel via behoorlijk drukke weg maar alles ging goed. Bij de chapel aangekomen was het er nog vrij rustig en kaartje was geen probleem. Eerste rondleiding zou zo beginnen dus nog geen tijd voor koffie. Dame vertelde netjes hele verhaal over de totstandkoming van de chapel en de vele rariteiten van de makers. Alles was gebeeldhouwd en overal waren gezichten verstopt. Heel bijzonder om te zien. Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden. Zal nog proberen iets van folder bij te sluiten als foto. Ook buitenkant ziet er fraai uit. Daarna natuurlijk wel de koffie🍵🥧.
Vanaf de chapel kon ik de route weer oppakken. Die ging weer door fraaie omgeving, heuvelachtig met af en toe klimmen en dalen. Maar goed ook om beetje warm te worden want het was koud en soms miezerde het. Na 40 km uit centrum Edingburgh had ik er net klim van 3 km opzitten en kon je de stad nog zien liggen.
In Innerleithen was het weer tijd voor koffie en wat warms te eten. Daar waren veel mountainbikers actief, volgens mij was er wedstrijd gepland. Vervolgens verder op weg naar Melrose, weer door mooi gebied en stille weggetjes. Alleen jammer dat er 10 km voor einde behoorlijke bui viel. Heb even staan schuilen onder paar grote bomen maar dat helpt op gegeven moment ook niet veel meer. Toen het wat minder werd verder gegaan en werd het stuk verder toch nog wat droger. In Melrose was een camping maar ik wilde eigenlijk weer keer hotel oid. Apparaten raakten beetje uitgeput en moesten opgeladen worden en je kunt er beter de boel uitwassen. Gelukkig was er kamer beschikbaar. Dus ook warm eten en morgenvroeg weer uitgebreid ontbijt 😋.
Op de teller vandaag 85 km. Inmiddels 4 weken onderweg en alles gaat zo vlot dat ik eigenlijk tijd genoeg heb. Vanavond eens kijken hoe ik de route verder indeel.

Ps: foto folder probeer ik nog te maken