Een dagje boemelen

Zwitserland, Lugano

Ja, vandaag was er weinig te fietsen. Kon echt rustig aan doen vanmorgen want mijn trein vertrok pas om 9.53 uur. Was toch wel op normale tijd wakker en alles rustig ingepakt, fruit ontbijtje gehad en vertrokken. Station is dichtbij en eerst nog paar broodjes gehaald. Daarna nog lastig om perron te bereiken, moet naar nr 5 maar hier kennen ze nog geen lift. Dus alle tassen eraf, die verhuizen onderlangs naar 5 en vervolgens ook de fiets en daar alles weer oppakken. Dan afwachten waar wagon voor fietsen zal zijn, voor of achteraan. Dit keer geluk alles kon ik zo inladen. Zo ging ik als eerste op weg naar Genua, ,langs de kust. Af en toe zie je de vakantiegangers nog in het water, dan weer stukken tunnel. In Genua overstappen naar Milaan, daar zijn meer fietsers die mee willen en gelukkig past alles er net in. In deze wagon geen airco dus is het echt warm. Buiten is het niet geheel zonnig, beetje bewolkt met af en toe wat zon. En zo boemel ik door tot Milaan waar het een en al drukte is. Heb nog tijd over en wacht af welk perron ik moet hebben. Dat duurt nogal tot kort voor vertrek het nummer verschijnt. Gelukkig dichtbij en hier kan ik zo de fiets naar binnen rijden, geen hoogte verschil met perron. Onderweg kom ik langs het Comomeer en zijn de uitzichten weer mooi. Ook bij eindpunt Lugano is het mooi aan het meer. Nu nog camping zoeken en ook dat gaat weer lukken. 4 km fietsen, meest bergaf en staat mijn tent nu vlak bij een meer. Wel druk hier en iedereen staat dicht op elkaar. Voor een nacht wil dat maar verder niets voor mij. Aan Covid lijkt niemand hier nog te denken of rekening te houden. Ook druk in restaurant, want het duurt nogal voor ik mijn eerste biertje krijg. Heb de tijd nog....
Morgen weer stukje verder boemelen, moet er dan wel vroeg uit want 8 uur vertrekt de trein en ik moet eerst die heuvel weer op😂. Maar dat zal ik in 1 dag wel niet afgeleerd hebben.
Vandaag weinig foto's gemaakt, misschien straks nog paar van de omgeving hier.

Nou morgen nog een dagje boemelen en dan mag je weer fietsen. Zaterdag weer thuis?

Ria 2021-07-21 21:30:59

Succes met het reizen morgen!

Vera 2021-07-21 22:28:28

Fijne treinreis, heb de route even bekeken is een lange zit in de trein, succes.

Edwin 2021-07-22 13:26:12

Succes en nog en fijne fietsvakantie.