Whisky en een tour🤗🥃

Verenigd Koninkrijk, Aberlour

Vanmorgen heb ik beetje kunnen uitslapen! Hoewel daar niet echt iets van kwam want was toch weer rond 7 uur wakker. Maar rustig aan kunnen doen want ik had gisteravond toch nog een rondleiding kunnen boeken in een Distillery. Heel veel keuze was er niet meer maar bij Cardhu kon ik om 14 uur inschrijven. Aangezien die Distillery ruim 10 km verder lag, besloten eerst nog naar Aberlour te fietsen. Dat lag stukje terug. Mooi ritje, weer over oude spoorlijn die nu wel tot fietspad was omgetoverd. Ook daar bekende Distillery waar ik even ben wezen kijken. Mooie receptie maar weer een bordje op de deur, zie foto. Had in de shop wel paar kleine flesjes willen meenemen. Daarna teruggefietst en was ik rond halfeen al bij Cardhu. Mooi even de tijd om paar remblokjes te vervangen want ik miste wat remkracht. Door natte weer slijten die blokjes sneller. Dan naar binnen en me aangemeld, bleek dat er om 13 uur ook een rondleiding was. Die van mij was alleen iets uitgebreider bij het proeven, rest was zelfde. Kon ik daarbij aansluiten en kreeg ik de extra proefjes wel mee in flesje. Mooi, hoefde ik geen uur te wachten. Mooi rondleiding gehad door de Distillery en daarna 3 soorten kunnen proeven. Laatste is uiteraard de lekkerste. Afgesloten met nog een cocktail. Heb nog maar geen volle fles gekocht want ik moet nog aantal dagen en zou zonde zijn als die sneuvelde.
Hierna vervolg route terug naar Grantown on Spey waar ik weer op zelfde camping sta, die van de wigwam. Nu gewoon in tent want weer was redelijk goed. Af en toe een buitje, wel veel meer wind vanmiddag.
Vandaag op de teller 63 km, morgen weer verder met de hoofdroute richting Pitlochry. En voor liefhebbers nog maar paar foto's van whiskystokers en de rondleiding.

Eric: ik hoop niet dat je deze ook in de kast hebt staan want dan heb je wellicht nog een snipperdag nodig😂😂

Mooi dat je toch een rondleiding hebt kunnen boeken keer wat anders als een bierbrouwerij! Alleen weet ik niet waar ik liever ging proeven ;) veel plezier weer morgen hopelijk redelijk weer groeten van de engeweg!

Patrick 2022-05-25 20:58:40

Cardhu, Aberlour en Tamdhu voor vanavond Willy, morgen een nationale feestdag in 🇳🇱 . Ga jij nog dauwtrappen ?