van Travemunde naar Holm Seppensen

Duitsland, Buchholz in der Nordheide

Vandaag weer heerlijk gefietst. Niet al te vroeg begonnen want had geen wekker gezet en om 8 uur regende het nog. Rustig alles opgeruimd en daarna werd het ook droger. Via Gps route uitgestippeld naar Buchholtz an der Nordeinde, eindje voorbij Hamburg. Na 2 dagen reizen met bus, trein en boot is dit toch weer veel mooier en ontspannender. Alleen zijn de duitse fietspaden vaak een crime met allerlei hobbels en hoge overgang van stoepranden. Daarom maar vaak via gewone weg gefietst. Zondag dus geen enkele winkel open dus energie en calorieën getankt bij de shell. Koffie en broodjes hebben ze daar meestal wel. Daarna aangekomen bij Hamburg en dan is het nog hele tour om deze stad door te komen. Allerlei wegopbrekingen en in centrum ales afgezet omdat daar enorme stoet motoren voorbij moest. Veel publiek en lawaai van die dingen. Met enkele omleidingen toch gelukt al duurde het wel bijna hele middag. (Inclusief de buitenwijken). Daarna via google maar op zoek naar camping en die blijkt iets verder in Holm Seppensen te zijn. Geen campingbaas aanwezig maar telefonisch geregeld. Kost maar 10 euro en hij komt nog of ik gooi die in de brievenbus. Douche was in elk geval prima en nu nog zien iets te eten te krijgen. Is nog wel dichtbij iets te halen denk ik of anders kook ik weer iets. Alleen zijn hier niet van die luxe keukens bij. Vandaag 122 km op de teller. Morgen zien we weer dichter naar huis te komen.

Je gaat in elk geval het mooie weer tegemoet Willy. Succes met de "laatste paar" kilometers.

Erik & Carla 2018-06-24 20:55:47

De beroemde laatste loodjes Willy maar zonder boten maar gewoon via bruggen over het water 😊