Wel whisky, geen tour

Verenigd Koninkrijk, Tomintoul

Goed geslapen in de wigwam en het kacheltje heeft zijn werk gedaan. De schoenen en de rest is weer droog👍. Dat vertrekt toch beter dan in natte schoenen te moeten beginnen. Vandaag staat eerste deel van het whisky rondje op programma, een rondje van ruim 100 km in een gebied waar ongeveer de helft van de whiskystokerijen in SCHOTLAND liggen. Oorzaak vooral het goede water hier langs de rivier de Spey. Het weer is in elk geval beter dan gisteren, er zijn al stukken met blauwe lucht te zien. Later nog meer zon, maar regenjas is ook nog heel even aan geweest tijdens buitje. Eerste deel route is het vooral klimmen en dalen en wordt er nog niet gestookt. De eerste die ik tegenkom is de Toumintoul Distillery. Helaas geen rondleiding de eerste uren dus verder. Op zoek naar de Glenlivet Distillery, ligt beetje verscholen maar gevonden. Ziet er mooi uit, ook binnen in de shop maar rondleiding: volgeboekt vandaag😢. Wel even rondgekeken en paar kleine flesjes gekocht. Weer verder, kom er nog paar tegen die niet open zijn voor bezoekers en dan schijnbaar heel bekende: Glenfiddich. Groot complex, mooi aangelegd maar u raad het al: open van woensdag tot zondag. Ook hier nog wel even binnen geweest. In Dufftown wat boodschappen gedaan, ook daar veel whisky winkeltjes. Ik kom nog langs Craigellachie en Macallan Distillery maar ook die gesloten vandaag. Ook bij de Speyside Cooperage waar ze rondleidingen geven over het maken van de houten whiskyvaten is alles vandaag volgeboekt. Wel even tijd voor bak koffie met koek erbij. Ook mooie giftshop waar mooie spreuk stond. Zie foto.
Daarna naar de camping stukje verder waar ik hartelijk werd ontvanger door de campingmanager David.
Veel whisky hier in omgeving maar een rondleiding is me dan nog niet gelukt. Misschien morgen nog want er staan er nog paar stukje verderop. Misschien kan ik nog iets reserveren via internet.
Op de teller vandaag 78 km.
Tot morgen maar weer.

Wat een pech! Hopelijk morgen nog een rondleiding beschikbaar! Je bent wel een doorzetter hoor met al die regen van gister en tussendoor vandaag. Lisa zegt ome wim niet vallen met de helm op! ;)

Vera 2022-05-24 20:40:18

Misschien lukt het je morgen wel om een rondleiding in een whiskystokerij te krijgen. Weer hele mooie foto's. Veel succes morgen.

Cisca 2022-05-24 20:42:49

Hé Willy, ik had me voorgenomen om op de dag dat jij in je verhaal een whisky 🥃 zou noemen die ik in de kast heb staan ik die zou nemen die avond. Kan morgen beter een snipperdag nemen 😅

Eric 2022-05-24 22:08:43

Willy,je bent wel een doorzetter hoor met al die regen,maar het gaat je zeker lukken met deze mentaliteit,heel veel succes verder.gr herman en marja.