Blaffende honden bijten niet.

Frankrijk, Saint-Paulien

Ik was even beetje verbaasd vanmorgen toen ik naar buiten keek: grauwe lucht en het regende, was volgens mij niet voorspeld. Buienradar gecontroleerd en inderdaad kregen we hier net een staartje mee van de regenpartij die over België en Nederland trok. Ik was enigste gast in de herberg maar ontbijt stond weer netjes klaar om 8 uur. Vervolgens rustig aan gedaan want ik had toch maar korte etappe. Rond 9 uur op de fiets met regenjas aan, hoewel het niet hard plenste. Er moest vanaf begin weer geklommen worden en al binnen halfuur kon de jas gelukkig uit want het was al droog. Via Bonneval waar je bijna zo de kerk in fietst ging het naar le Chaise Dieu op ruim 1000 m hoog, veelal door de bossen. Roofvolgels wel gezien maar deze waren niet vijandig. Ook kennis gemaakt met 2 honden die vervaarlijk blaffend de weg op kwamen. Toch maar even afgestapt want ik hou niet van deze kuitenbijters. Maar gekukkig was het al snel goed en kon ik weer verder fietsen. Bijna boven opeens prachtig meertje en met picknicktafel dus meteen gestopt om koffie te drinken. La Chaise Dieu stelt eigenlijk weinig voor, je zit hoog en had mooie uitzichten. Vervolgens aardig stuk vlak naar Alegre en vandaar was het afdalen naar Saint Paulien waar ik rond 13.30 uur aankwam. Mooi tijd om route voor morgen te bepalen want de heer Benjaminse maakt er daar onoverzichtelijke boel van met allerlei keuzes. Ik ga in elk geval via Le Puy en dan richting Pradelles via hoogste punt van de route en maak er denk ik weer korte etappe van.
Vandaag was hoogste punt 1065 m en laagste 578. Zit nu nog op 777 m hoog. Afstand was maar 45 km.

45 km dat zijn nog eens normale afstanden die te doen zijn😉 geniet ervan!

Patrick 2017-06-09 17:38:21

mooi uitzicht

mariska 2017-06-09 18:39:24

wel gaaf uitzicht

gemma 2017-06-09 19:13:44

Gaat lekker zo, ga zo door!

Wilfried 2017-06-09 19:24:56

Hij gaat lekkerrrr: genieten dus!