Slovenië bereikt na 2 weken

Slovenië, Litija

Inderdaad, 2 weken onderweg en vandaag 5e land Slovenië bereikt. Allereerst even mijn navigatie. Deze vanmorgen aangezet en warempel er zat weer wat leven in. Hij kende de route en gaf nog 54 km van gisteren aan. Ik al blij want dat scheelt heel stuk. Gaf later nog weer storing toen batterij bijna leeg was. Deze was vannacht niet opgeladen. Aan powerbank gedaan en dat lukte weer. Ook rest van de dag goed gegaan. Heel fijn, houden zo. Vanmorgen meteen volop zon, zou 28 gr worden. Begin was nog wat heuvelachtig tot Samobor. Daarna vrij vlak en ging het richting Sava waar ik rest van dag langs fietste. Moest wel eerst met pontje over. Soms smalle weggetjes, dan weer stuk langs drukke weg. Zonder de gps had ik niet alle binnenweggetje gevonden denk ik. Paar keer over oude brug.
Bij Ljubljana zou camping zijn dus die probeerde ik te halen maar dat is niet helemaal gelukt. Zit nu in Litija op een boerencamping waar 1 tot camper omgebouwde bus staat die komt uit Nederland, omgeving Zutphen. Hoe tref je het.
Hier voor eerst mijn tent opgezet. Is die niet voor niets meegegaan. Vandaag ondanks de hitte flink doorgetrapt, een 140 km gemaakt. Koste wel flink wat drinken, liters zijn er doorgegaan. Op gegeven moment bij mensen bidon nog laten vullen. Morgen verder naar Ljubljana en dan de route richting Oostenrijk oppakken.
In Nederland dreigt er zwaar weer, hier nu ook dreigend onweer en opeens een donderslag die wel heel dichtbij was. Alle dieren hier vlogen alle kanten op. Nog niet veel regen gelukkig.

In ieder geval weer lekker weer. Als je gps het maar blijft doen. Dat fietst zeker een stuk aangenamer. De vooruitzichten zijn wel goed? Weer mooie foto’s

Peter 2019-06-04 21:06:40

altijd weer mooie foto,s

Jan Oosterlaar 2019-06-04 21:57:06

De zon doet wonderen zowel voor jou als je Gps..fijn dat ie het weer doet. Succes.