De wind was vandaag niet mijn beste vriend.

Verenigd Koninkrijk, Tongue

Allereerst al wakker geworden door behoorlijke wind die op de tent stond. Af en toe hoorde ik nog wat regendruppels. Zo rond 7 uur weer opgestaan en alles weer ingepakt, met harde wind is tent opruimen nog niet zo makkelijk, waait bijna weg. De tocht gaat vandaag eerst naar Tongue, hemelsbreed niet zo ver maar helaas zit daar wel een Loch in de weg. Geen brug daarover dus langs Loch tegen harde wind in naar einde en aan andere kant weer terug. Daar gelukkig wel wind achter maar zaten er paar behoorlijke klimmetjes in. Weer ongeveer terug aan de andere kant zat er al 16 km op de teller. Vandaar ging het langs de kust met hier en daar weer zandstrand verder. In Tongue was winkeltje voor wat koffie en broodje. En daarna rechtsaf, richting Lairg, weer naar het zuiden. En ja dat betekent ook dat het afgelopen is met de wind steeds achter. Die bleef aardig tegen pushen. En wat ook niet mee hielp was de omgeving. Kale bruine vlaktes, af en toe een Loch of riviertje verder helemaal niets, zelfs geen schapen. Paar fietsers en wel wat auto's. Na 15 km heb je dat ook wel gezien en ik moest nog 45 km. In hele stuk eenmaal klein gehuchtje, Altnaharra niet meer dan een 5 huizen en een hotelletje waar niets te beleven was. Echt inspirerend was het dus vandaag niet. Gelukkig was de laatste 20km meer een afdaling en dat scheelde nog. Rond 5 uur in Lairg waar volgens boekje camping zou zijn. Nou die info klopt niet helemaal, alleen voor campers en er stonden eigenlijk alleen paar oude stacaravans. Verder fietsen had ik geen zin meer in dus eerste hotel gepakt dat ik zag. Kamer beschikbaar voor schappelijke prijs. Mooi, kan ik alle apparaten weer helemaal volladen, de was doen, eten en morgenvroeg uitgebreid ontbijt😋🤗.
Ondanks alles toch 110 km op de teller en paar records: meeste hoogtemeters deze tocht en hoogste snelheid behaald. 61 km per uur in lange afdaling💪
Dit keer weinig foto's om toe te voegen.

Dat was een hele rit Willy. Onze complimenten.

Herman en José 2022-05-21 21:49:57

Wauw 61 km. Jij durft met zoveel bagage... Gelukkig veilig overgekomen. Nou hopen dat je de was droog krijgt. Succes morgen en leuk om je zo te volgen!

Willemien 2022-05-21 22:01:01

Een beste tocht! Welverdiend dat hotel :)