beetje klimwerk: col de la croix d'Auterre

Frankrijk, Varennes-sous-Dun

In Nederland waren er weer allerlei waarschuwingen met code geel en oranje, of men dat hier ook kent, geen idee. Ik weet wel dat ik wakker werd en het hier ook regende. Na uitgebreid ontbijt toch gewoon op pad en dan maar met de regenjas aan. Zo hard ging het nu ook weer niet en de eerste 16 km naar Cluny ging nog over de spoorbaan en fietste dus nog beetje beschut. Wel was de wind hier ook behoorlijk en uiteraard had ik die tegen. Toch vrij snel nog klaarde het al weer wat op en kon jas weer uit. Later nog wel weer nodig want het veranderd soms zo weer. Kun je ook zien aan paar landschapfoto's die ik bijvoeg. Cluny is eind van het eerste routeboekje en daar heb je een keuze tussen west en oost route. West is meer klimmen maar mooier dan de Oost route door Lyon. Heb dus voor West gekozen en dus wat klimwerk voor de kiezen. Viel op zich nog wel mee, benen zijn inmiddels aardig gewend geraakt en moesten over de Col de la Croix d'Auterre, bijna 600 meter hoog. Col zelf stelt niet veel voor maar bovenop was de wind behoorlijk en was het oppassen. Daarna volgde redelijke afdaling naar la Clayette waar ik rond 14.30 was. Hier ook weer winkel gevonden en wat boodschappen gekocht. Ik moest nog 4 km van de route af voor de overnachting en dat was best even zoeken in Varennes sous Dun. Klein gehucht waar net begrafenis aan de gang was en hele dorp wel bij aanwezig leek. Moeilijk weg vragen dus. Via googlemaps toch gevonden en bljjkt het in buitengebied te liggen waar weer aantal heuvels overwonnen moeten worden. Maar de locatie is prima: grote boerenhoeve, ruime kamer en grote gemeenschappelijke ruimte waar alles aanwezig is. Ben maar niet meer teruggegaan naar dorp om te eten, had nog wel wat brood en fruit bij me en red me daarmee.
aantal km vandaag ruim 80. Totaal staat op 1192 km.
Morgen weer zoiets maar dan over klim van bijna 900 m hoog.

Ha Willy, Goed om je weer te lezen, nu de Tour de France en jij bent al bijna weer 1200 km op pad. Ik zit nu aan een mooi meer in Zweden, het Runn meer waar ik in de winter terug wil om te schaatsen :-) Maar sterkte morgen op de heuvel, tot ziens Groeten Frits 😉

Frits 2017-06-06 20:00:45

Veel succes weer morgen. Hopen dat de zon weer schijnt. Het lijkt hier vandaag wel weer herfst.

Ria 2017-06-06 21:40:43

Mooi eind op weg Willy. Met die mooie foto's erbij ziet het er goed uit. Kan voorstellen dat je er plezier aan beleeft. Nog eem stukkie deurtrapn.