Van Florence naar Siéna (dag 25)

Italië, Toscane

Na een korte etappe volgt vandaag weer het nodige klimwerk. Ongeveer 80 km naar Siéna en daarvan is volgens mij geen kilometer gelijk. Steeds ben je aan klimmen of dalen. Begint meteen al om Florence weer uit te komen, je moet het dal weer uit. Het weer is redelijk, wolkenvelden maar weinig wind. Dit gaat door de streek van de Chianti, wijnkenners zegt dat wel iets. Om je heen dus vooral wijngaarden en olijfbomen. Ook kom je verschillende mogelijkheden tegen om wijn te kopen of proeven. Tijdens koffie pauze kome niet Jan en Kees ook weer voorbij fietsen. Zij hebben rustdag gehad in Florence en gaan ook naar Siéna. Misschien zie ik ze vanavond nog. Rond de middag opeens mijn telefoon die afgaat, hele vakantie nog niet gebeurd. Blijkt B&B voor vanavond te zijn die me verteld dat kamer niet meer doorgaat, zijn vader had ook al besproken. Sorrry, sorry maar heb ik niet veel aan. Hij geeft me nog wel 2 telf nrs van andere B&B. Die maar gebeld en inderdaad is daar nog kamer vrij, gelukkig maar weer. Ondertussen worden wolken dreigender en moet de regenjas weeraan. Slimste even afgewacht en dan maar verder, je zweet wel 3x zo hard met die jas aan. Uiteindelijk lukt het allemaal en rond 16.15 zijn we weer over en nemen meteen maar een douche. Locatie voor morgen ook verschillende gebeld en allemaal bezet of 90 euro, dat is me nog teveel. Op internet op zoek en daar weer kamer kunnen boeken. Nu zo centrum even in en kijken of daar wat te eten is, want calorieën moeten wel weer aangevuld worden.

Hallo Willy, Zo bijna nog even door fietsen en je bent er. Super knap. Mooie streek daar Florence en Siena. Echt toeristisch. Ben er zelf ook geweest een aantal jaren terug. We hadden een B&B in Siena. weet de naam niet meer ergens op een berg waar ook al die wijnvelden zijn. Je keek op het dorp. Goede reis verder en we niet je binnenkort weer in ons dorp. Geniet er nog maar lekker van. Groetjes.