De Apennijnnen in zicht (dag 22)

Italië, Farneto

Vandaag begin ik al aan mijn 4e week, de tijd vliegt. Nog week en ik zal in Rome arriveren. Maar voordat het zover is moet er nog wat klimwerk gedaan worden. Gisteravond kwam in Ferrara het water met bakken uit de lucht. Ik begrijp dat het nu thuis donder en bliksem is, terwijl ik vandaag hele dag weer in zon heb gefietst en nu hier heerlijk buiten zit te kijken naar bestemming van morgen. Eerste deel ging nog over laatste deel van de Po-vlakte hoewel je al kon zien dat landschap veranderde. In verte waren weer bergen te zien en ik kwam door meer dorpjes. In 1 daarvan maar wat inkopen gedaan, want vanavond is daar weinig te krijgen. Staat behoorlijke tegenwind maar kilometers trappen toch nog aardig weg. Afstand is ook niet zover naar Farneto en dat heeft te maken met feit dat daar de klim begint naar zo'n 950 m hoog en daar zijn weinig mogelijkheden voor slaapplekken. Heb tijd over en breng nog een bezoek aan Bologna waar ik vlak langs kom en ook mooi schijnt te zijn. Dat klopt, maar met fiets en volle bepakking werkt dat niet echt. Nauwe straten en veel publiek. Op grote plein valt me hier wel op dat er veel controle is, politie en leger die alles in de gaten houden. Nog niet eerder gezien in andere grote steden. Wel hebben ze hier ook een toren van pisa of eigenlijk 2, ze lijken op elkaar aan te groeien.
vervolgens naar B&B op weg, locatie had ik gisteren al gevonden op mijn GPS. Zoals ik al dacht is dat net begin van de klim en ligt het aan een zijweg die omhoog gaat, 700 m lang maar wel delen van 10%. Vandaar dat je niet zo snel terug gaat om even te eten of iets te halen. Locatie ziet er weer prima uit en mevrouw is zelfs bereid om wat pasta te koken. Dat accepteer ik natuurlijk graag en smaakte heerlijk. Goed voor de benen voor morgen.
Vandaag met uitstapje Bologna 95 km en teller staat nu op 1912.
Morgen dus klimwerk en dat schijnt hier moeilijker te zijn dan in de Alpen, we zullen zien.
Overnachting is ook nog even de vraag want eerste die ik bel zijn bezet of spreken geen woord engels.

Zo ontzettend knap wat jij doet. Morgen veel succes met de klim. De pasta zal je erop helpen😉 veel succes!!!

Willemien 2016-05-30 20:37:13

Je kunt wel aan je zien dat daar de zon schijnt. Hopelijk volgende week ook nog.😎

Ria 2016-05-30 20:43:30

Nou Ria als ik hem zo zie dan moet je wel oppassen dat je hem terug kan vinden in Rome...

Willemien 2016-05-30 20:46:25

Spritz in een Twente glas?

Eric Bootsveld 2016-05-30 22:01:34

De tijd vliegt snel voorbij.We vinden het een hele belevenis om al jou verhalen te volgen. Je ziet er inderdaad bruin gekleurd uit. Heel veel succes met het klimwerk, voor je het weet is het voorbij.