Ook deze zware etappe gehaald

Montenegro, Andrijevica

Gisteren had ik me laten verrassen met het eten: nou dat was best goed. Alles uit eigen tuin of schuur. Soep, gebakken aardappelen met een halve kip, ook uit eigen ren. Alleen soort geitenkaas heb ik maar laten staan ook de rest was nog wat over want het was veel te veel. Ook we halve liter was geen probleem en ging er ook wel in. Ook ontbijt was weer heel uitgebreid met eigen gemaakte lekkernijen. Rond 8.30 zat ik weer op de fiets voor opnieuw een zware rit. Volgens route beschrijving gemiddeld 7,5 %. Daar zitten dus ook stukken bij van meer dan 10! En grootste probleem is de totale stijging, ook nu weer ruim 20 km alleen maar omhoog. Heb weer de nodige pauzes ingelast. Kwam regelmatig kleine kuddes schapen, geiten, een paard of paar koeien tegen die zo de weg over werden begeleid. Wanneer er auto aankwam floot de herder paar keer en ze gingen netjes aan de kant. Tijdens rustpauze nog geprobeerd met de man te praten, hij stak heel verhaal af maar ik verstond er geen woord van. Op gegeven moment cafétje, daar wat gedronken en gevraagd hoever nog omhoog. Nog 5 km, nou die heb ik dus ook behaald en daarboven meteen maar weer wat drinken. Uitzicht was niet zo spectaculair als gisteren en de afdaling ook minder steil. Laatste deel over onverharde weg en aan eind daarvan stond ik weer voor de grens met Montenegro. Maakte ze nog net niet wakker. Ook hier mocht ik weer doorfietsen. Het verdere stuk was vrij vlak tot dalend en dat vond ik prima. In de middag wat spetters wat meer werd toen ik Andreijevica bereikte. Dat was al beetje mijn doel dus hier maar hotel geboekt, 25 euro incl ontbijt kun je niks van zeggen. Tot nu toe geen campings, zie je ook heel weinig en verschil is maar weinig. Afstand vandaag maar 66km. Morgen wordt het weer iets makkelijker met gemiddeld 4,5% stijging.

Mooie verhalen Willy, zo te lezen heb je pittige maar mooie dagen achter de rug. Mooie plaatjes ook!