Aan de voet van .......

Frankrijk, Roquemaure

Vandaag was het een vrijwel vlakke etappe, misschien wel de minste hoogtemeters gemaakt. Maar 3 kleine klimmetjes, niet eens cols stonden op programma. Vandaar dat ik al vroeg over was en verslag ook op tijd is. Weer voor half acht vertrokken want zou weer warm worden, boven 30 gr en dan is het s morgens nog aangenaam. Route ging weer verder door de wijngaarden en ook door Chateauneuf du Pape, bij wijnkenners zeker bekend. Zag weer verschillende mooie domeinnamen voorbijkomen. Na Roquemaure ging ik over mooie brug over de Rhône. Brede rivier die veel water afvoert naar Middellandse zee. Paar keer in dorpje gestopt voor koffie of cola en een broodje. Je moet goed blijven eten en drinken πŸ˜€. Verder was er niet veel te zien, ja die ene berg in de verte. Wel te horen: de krekels ( ja hoe zeg je dat) krekelden (?) Er weer lustig op los. Wat een lawaai kunnen die beestjes maken. En die berg in de verte kwam steeds dichter bij en werd meer zichtbaar: de Mont Ventoux. Opvallend met de kale top waar ik morgen naar toe zal moeten. Meer dan 20km klimmen en een stijging van 1600 meter! Zit er nu vlak voor in Bedoin op Camping. Bar en restaurant aanwezig dus aan eten en drinken geen gebrek. Voor morgenvroeg de wekker maar iets eerder zetten want wil vroeg weg voor de grote drukte begint en het nog lekker fris is. Dan alleen de Mont Ventoux en na de afdaling is daar weer camping. Jullie horen weer of het gelukt is.
Op teller vandaag 90 km, 3 côte's en geen cols.
A Demain.

ps.@ Petra: veel succes op jouw tocht in Noorwegen!
En alle volgers: bedankt nog maar keer voor alle reacties, altijd mooi om te lezen.

Aanvulling: vanmiddag nog even dorp in geweest. Een en al wielrenners en toeristen. Mooie pleintjes en eeuwenoude platanen.

Pff de Mont Ventoux met bepakking.. tjee respect. Heel veel succes πŸ€πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ🚲 Nu eerst jezelf verwennen en goed rusten..πŸ‘πŸ™‹β€β™€οΈ

Willemien 2023-06-17 17:39:39

Hup Willy!!!!! πŸš΄πŸ»β€β™‚οΈπŸš΄πŸ»β€β™‚οΈπŸš΄πŸ»β€β™‚οΈ Succes morgen!!!!!

Fritzel 2023-06-17 17:50:15

Succes morgen en geniet ervan.

Ria K 2023-06-17 18:06:01

Geniet er van en succes morgen!

Ben 2023-06-17 18:47:15

Heel veel succes morgen. Het gaat je vast lukken.πŸ’ͺπŸ’ͺ

Ria. 2023-06-17 19:26:49

heel veel succes morgen het lukt vast,

diny 2023-06-17 19:37:32

Willy morgen heel veel succes met de Mont Ventoux.

Cisca 2023-06-17 19:39:57

πŸ‘

Jan 2023-06-17 20:30:08

Wat kun je toch machtig mooie verhalen schrijven over je fietstochten,een genot om te lezen. Heeeel veel succes morgen om die grote berg te bedwingen.

Jan en Ria 2023-06-17 21:20:32

Hoi Willie , weer heel mooi om jouw verslag te lezen, wij wensen je morgen weer heel veel succes, veel sterkte want wat ik begrepen heb ga je wel heel vroeg gaat beginnen morgen, nogmaals veel plezier en sterkte, groetjes.

Henk en MariΓ«t 2023-06-17 23:50:56

Ik ben weer bijgelezen, leuke verslagen :) Heel veel succes vandaag!