Van Glencaple naar Newton Stewart

Verenigd Koninkrijk, Newton Stewart

Het voordeel van overnachten in hotel is dat er ook s morgens een ontbijt klaar staat, in dit geval een Engels ontbijt. Scrumbled eggs with bacon! Dat zorgt voor een goed begin van de dag. Een dag die zoals verwacht begint met wat regen, al zijn het maar lichte buien. De regenjas moest dus wel aan toen ik om 8.45 uur vertrok. Overigens wel prima geslapen.
De tocht ging naar noorden naar Dumfries en vandaar met veel op en neer naar Castle Douglas. Was rond de middag dat ik daar aankwam en daar maar pauze gehouden.
Vervolgens verder en kort daarna stond ik voor de keuze: hoofdroute volgen of alternatief door nationaal park. Die route is iets korter en gaat door het bos maar wel een stuk gravelweg van 15 km die moeilijk begaanbaar kon zijn. Ik kies het alternatief, schapen heb ik al genoeg gezien. Het begint zelfs iets droger te worden als ik verder fiets. Op gegeven moment mag regenjas zelfs uit. Tijdens dit eerste stuk zie ik ook de eerste Lochs (meertjes). Na een 25 km kom ik bij de Gravelweg het bos in, valt op zich best mee, alleen op sommige plekken wat losse steenslag. Wel is het hier heel rustig, je hoort de vogels en geluid van de banden en heel af en toe een auto die tegemoet komt. Halverwege mooie rustplaats aan riviertje waar ook otters moeten leven. Niet gezien overigens.
Tocht gaat verder en na de gravel nog mooie afdaling naar Newton Stewart waar ik nu op Camping sta.
En het is momenteel helemaal helder met zon! Ook morgen vrij goed weer voorspeld.
De score van vandaag: 98 km op de teller, 1 dode rat en 1 das. (Denk niet dat ik dat verder ga bijhouden 😢)

Vinkje links van de appel 🍏 typisch UK 🇬🇧

Eric 2022-05-06 21:46:33

Lekker zo'n ontbijt, wij hadden iets gelijks hier in het hotel, geniet van je fietsvakantie

Edwin 2022-05-07 09:22:39

Wat een mooie omgeving.....☀️😎

Helma 2022-05-07 18:20:30

Leuk dat we jouw verhalen weer kunnen lezen (ondanks alle gesneuvelde dieren :) )!