Mijn volgende fietstocht

Nederland, Heeten

2 jaar geleden had ik alles al geregeld voor een nieuw avontuur: fietsen door Schotland. De overtocht was geboekt, de etappes ongeveer uitgestippeld en mijn spullen al bijna ingepakt. Maar toen kwam corona en werd het uitgesteld. Maar nu is het dan bijna zover: dinsdag 3 mei stap ik op de boot voor de overtocht naar New Castle en gaat het weer beginnen. Vanuit Newcastle naar de westkust via Skye en dan naar de buiten Hebriden ( aantal eilandjes voor de westkust) Vervolgens naar noorden van Schotland en zakken we via Inverness en Edinburgh weer af naar Newcastle. Schotland moet prachtig zijn, maar het kan er ook dagenlang regenen met veel wind. Er zijn geen hoge bergen met lange beklimmingen maar wel veel korten en soms zeer steile klimmetjes. We gaan het wel zien en zoals al aantal keren gebruikelijk kunnen jullie de reis weer mee beleven. Ik zal weer proberen dagelijks een verslag te doen want wat ik hoor wordt dat nog steeds gewaardeerd.
Als voorbereiding heb ik inmiddels aantal tochten van boven 100 km gefietst en dat ging prima.
Nu nog een weekje, spullen inpakken en dan: op naar Schotland!