België (het Goede Doel)

België, Kerkhoven

Als je niet weet waar je heen wil gaan, kun je altijd nog naar België. Dat zong het Goede Doel jaren geleden al. Nou dat heb ik vandaag dus maar gedaan. Eerst nog een heel stuk door het Brabantse land waar het leven ook goed is. Ondermeer te zien aan de vele prachtige huizen die hier staan. Na prima ontbijt zat ik rond 8.45 uur weer op de fiets. Eerst naar Eindhoven waar het beginpunt van het routeboekje ligt. En als je daar bent moet ook even langs het mooie stadion van PSV gefietst worden. Dit jaar wel geen kampioen, maar ze zullen er zeker geen 18 jaar op hoeven te wachten. Dan door op weg naar België, door natuurschoon van de Malpie waar nog vele mooie vennetjes liggen. De grens is te zien aan een oude grenspaal uit 1843, voor de rest niets. Ondertussen was de temperatuur aardig opgelopen maar gelukkig ging de route over oude spoorbaan met vele bomen aan de zijkant. Na ruim 90 km aangekomen in Kerkhoven bij Lommel waar ik weer bij Vrienden op de fiets overnachting heb. Zit nu buiten in de tuin dit verslag te schrijven en is het nu best aangenaam zitten. Morgen belooft een tropische dag te worden dus maar beetje op tijd weg en doorfietsen.

Goed bezig Willy! Zet hem op!