Vandaag een droge dag!

Zwitserland, La Chaux-de-Fonds

Gisteravond en vannacht heeft het regelmatig geregend, echter in tent is alles droog gebleven. Heb ook redelijk goed geslapen, geen last van de benen gehad.
Was op tijd wakker en alles weer rustig ingepakt. Tent was nog nat maar toch maar ingepakt. Daarna paar boterhammen naar binnen gewerkt en ik was startklaar. Het was droog maar nog geen zon. Ik volg de Juraroute hier, maar heb geen precies hoogteschema, volg mijn navigatie en de bordjes. Maar goed ook want ik was de eerste bocht nog niet om of er stond bordje: montee 500 m par 9km of te wel een flinke klim voor de boeg. Het duurde niet lang of het zweten begon. Na elke bocht denk je, zal bet iets minder worden maar helaas. Halverwege maar keer gestopt om even bij te komen. Gelukkig kwam er keer eind aan de klim en werd het wat meer heuvelachtig, dat is beter te doen. Eerste 10 km heb ik zo'n 2 uur over gedaan. In plaatsje wat boodschappen gehaald en koffie gedronken. Omgeving is prachtig, overal dalen en heuvels en route gaat voornamelijk via landweggetjes, soms gravel, dan weer bij een boer langs. Valt wel op dat de boeren hier niet met alle vernieuwingen voorop lopen, een enkeling daargelaten. Veel oude schuren en oud materiaal dat staat te verroesten. Ook in de middag nog weer flinke klim gehad en als het dan langdurig 9 of 10 % stijgt voel je dat wel keer. Hoogste punt was deze Mont de Soleil met 1228 m. Maar ook deze weer gehaald en vervolgens afdaling naar La Chaux de Fonds waar ik weer camping heb gevonden. Redelijk op tijd maar ik vond het genoeg.
Op de teller weer 60 km. Ga nu zo eten in restaurant hier en daar hoort lekker biertje bij😋
Tot morgen maar weer.

dan is het biertje wel ver dient na zo klim.

diny 2021-07-09 19:02:52

Mooie omgeving daar. De tent kan nu nog even drogen en de was ook zo te zien.😂😁

Betsie 2021-07-09 19:20:25

Je weet wel van doorzetten zo te lezen 💪 knap hoor Proost🍺 geniet van je welverdiende biertje

Vera 2021-07-09 20:11:25

proost en goed gedaan hoor !