Een halve rustdag.

Frankrijk, Isola

Na de inspanning van gisteren goed geslapen in een gewoon bed. En natuurlijk stond vanmorgen het ontbijt klaar. Dit keer aardig uitgebreid met ham en kaas. Rond 8.15 uur startklaar. De route ging richting de Col de la Bonette en die ken ik nog van 2 jaar geleden toen ik tocht door de Alpen maakte. Alleen ging ik toen de andere kant op en was het na de top bijna alleen maar afdalen richting Nice. Nu dus net andersom, constant beetje klimmen met 2 a 3 %. Voelde al vrij snel dat het niet zo makkelijk ging, waarschijnlijk toch nog de vermoeidheid in de benen. In Isola wat gedronken en weer paar perziken gekocht, lekker sappig. Daarna verder richting St. Etienne sur Tinée, riviertje waar ik al constant langs fietste. Was al bijna middag toen ik daar was en nu nog verder gaan de Bonnette op zou beetje gekkenwerk zijn. Klimmen naar hoogste punt van de hele tocht, nog bijna 1400 meter hoger. Besloten om maar halve rustdag te nemen en daar morgenvroeg aan te beginnen, kijken hoe de benen dan zijn. En heb daar dan bijna hele dag voor want de Col daarna erbij, dat gaat ook niet lukken. Dus camping opgezocht en daar tentje opgezet. Beetje luieren, nog uurtje geslapen en dorp in geweest. Straks nog weer terug om wat te eten.
Kort dagje dus met paar foto's.
Op teller maar 30 km, geen cols of côte's.

Heel goed rusten en weer kracht opdoen. Succes met de komende alpen!

Willemien 2023-06-22 18:01:44

Verstandig van je om een halve dag rust te nemen. Je hebt ook constant gefietst. Dan mag je ook wel even relaxen. Morgen weer fit op de fiets de berg maar op. We horen morgen wel weer hoe het ging. Succes.

Ria. 2023-06-22 18:12:20

goed zo een rustdag in gepland dat mag ook kan je er morgen weer tegen aan als je benen het willen succes maar weer dan .

diny 2023-06-22 20:12:46

Ha Willy, de Bonette is een lastige. Maar zeker de moeite waard. Als er nog puf in de benen zitten ook nog even het laatste stukje doen, is niet de route, maar wel schitterend mooi! Veel succes morgen! Ik zit al iets verder, in Geney.

Thijs 2023-06-22 20:52:48

Dikke 👍

Jan 2023-06-22 21:19:37

Als ik de foto's zo zie zijn er ergerde plekken om te rusten. Geniet van het uitzicht en een biertje kun je er morgen weer vol gas tegen aan

Patrick 2023-06-22 22:28:58

Hoi Willie, heel verstandig van jou, even wat rust, lekker toch, en dan er morgen er weer tegen aan, heel veel succes morgen, groetjes uit Mander