Hoogste punt tot nu toe bereikt: Puy Mary

Frankrijk, Le Claux

Vanmorgen beetje later dan normaal vertrokken, moest eerst nog even op mevrouw van receptie wachten dus kalm aan gedaan. Wel goed geslapen trouwens ondanks regenbui gisteravond. Voor ontbijt had ik nog wel wat dus dat was geregeld. Camping was goedkoopste tot nu toe, moest 6 euro betalen😉.Daarna op pad e de eerste côte's dienden zich al snel aan. En sommige waren rood omlijnd dus met steile stukken daarin. Na 20 km weer een col die best meeviel maar daarna stond er ander kaliber te wachten: de Col du Pas de Peyrol ook Pub Mary genoemd. Deze bestaat eigenlijk uit 2 cols die in elkaar overlopen. Halverwege kwam ik al gelegenheid tegen voor een glas cola, Daarna duurde dat nog weer tijdje. Paar km voor de top was er restaurantje en daarna gestopt voor wat extra energie. Want ik zag al waar ik straks nog omhoog moest en dat leek aardig steil. Eten smaakte prima en toen op naar laatste stuk 9 tot 10 % omhoog. Vooral dan dat beginnen is altijd lastig, maar gelukkig weer gehaald met als beloning nu wel drinken op de top. En een schitterend uitzicht natuurlijk, hele omgeving is prachtig.
En daarna volgde mooie afdaling waarbij je benen stil kunt houden, alleen soms wat bijremmen in scherpe bochten. Na ruim 60 km maar op zoek naar de camping want veel verder haal ik niet vandaag. Moest al stukje terug want die andere zat nog dicht. Heb nu de hele camping voor mij alleen, weer lekker rustig dus. ( oh nee, lopen hier stuk of zes honden rond die nog wel eens willen aanslaan, maar verder niets doen) Alleen geen eten in de buurt, dat is hier wel een probleem. Heb vanavond nog wel iets in de voorraad maar morgen moet ik wel weer een winkel zien te vinden. Dan staan er geen erg zware beklimmingen op programma en hoop ik in Jussac in elk geval iets te vinden. Zal straks wel eens kijken op Google.
Op teller 68 km, 4 Côte's en col nr 18 en 19.
Oh, en nog even over gisteren: die ene foto is geen sneeuw maar hopen hagelstenen van de dag ervoor. Die spoelen naar beneden en blijven dan op een hoop liggen. Je kan trouwens dubbelklikken op de foto's en dan zie je vaak ook een onderschrift van mij erbij. Dit voor geval je dat nog niet wist.

Je had toch een pannetje mee moeten nemen. Had je zelf nog eten kunnen koken. 😂

Ria. 2023-05-30 19:50:59

Je wilde minder bagage mee maar inderdaad pannetje was nu wel handig geweest

Betsy 2023-05-30 21:29:33

Wel naar je zusjes luisteren.😜. Maar bewondering hoor. TOP. Idd wat een prachtige natuur schoon! Veel succes.