van Svolvaer naar Andoy

Noorwegen, Dragnes

Wederom een goede nachtrust gehad en bij opstaan was de zon al te zien. Helaas de rest van de dag zat ie verscholen achter de wolken. Maaar was droog in geval. Gisteravond had ik het geluk dat ik niet zelf hoefde te koken. Er was een schoolkamp op camping aanwezig en die hadden hele keuken al in bezit genomen. Ik wilde wel wachten tot ze klaar waren maar aan eind was er nog ruim voldoende aanwezig en werd me dat zo aangeboden. Heb daar dankbaar gebruik van gemaakt en aantal taco's naar binnen gewerkt. Na de eerste 33 km had ik weer overtocht en was ruim op tijd aanwezig. Zag daar ook een Santosfiets staan en die bleek van Siem, een belg uit Leuven. Heb hem vandaag vaker gezien en we passeerden elkaar aantal keren tijden rustpauze en hij zit nu ook op zelfde camping waar nog 2 Nederlanders staan die ook naar Noordkaap fietsen. Kom dus elke dag wel weer anderen tegen wat het wel leuk maakt. Trouwens er zijn veel meer Nederlanders onderweg in een soort garbage autorun denk ik want er passeren talloze oude vehikels, merendeel oude volvo's. En ze zijn niet zo netjes in verkeer als de Noren.
Natuur blijft wonderlijk en prachtig, soms al steeds kaler.
Op camping was restaurant aanwezig en daar maar keer dankbaar gebruik van gemaakt. Vandaag was het 110 km en lig weer iets voor op mijn schema. Morgen de overtocht vanuit Andenes naar Gryllefjord en probeer dan de boot te halen van 13 uur. Anders wordt het pas 17 uur dus weer wat vroeger op. Overigens weer pech met tentstok die brak. Zeer slechte kwaliteit waar ik na de reis wel eens achteraan ga. Gelukkig heb ik gezien hoe handige Harry de tentstok in Trondheim repareerde dus kon ik nu van 2 stokken weer 1 goede maken. Hoop dat ie het uithoudt tot de Noordkaap.

Volgens mij geniet je echt , alleen jammer van de tentstokken . Prachtige foto,s van de natuur. Het eten ziet er lekker uit m.n. de zalm.

Jan Oosterlaar 2018-06-13 20:53:53

Ga zo door Willy! Wij zijn trots op je!!

Femke 2018-06-13 21:16:25

Hoeveel overtochten krijg je nog. Ook fijn dat het weer tot nu toe mee werkt, dat je niet elke keer in de regen fiets. Een heel mooi landschap. Geniet er van!