Via de boven en onder Lippe

Duitsland, Haltern am See

Dat was het inderdaad wel een beetje, met name vanochtend. Vannacht weer goed geslapen en al op tijd wakker, zon was er al weer en de buren sliepen allemaal nog. Rustig alles ingepakt en toen op terras van hotel ontbijt genomen. Zat daar samen met paar koolmeesjes en ook de rood-bonte specht kwam even voor zijn ontbijt. Kwart over acht op de fiets en op naar de Lippe. Dan zat ik weer boven, dan weer onder de Lippe, wel tientallen keren via allerlei bruggetjes overgestoken. Was verder weer prima route. In Lippstad was het weer tijd voor große bak koffie, deze smaakte dit keer bijzonder goed. Ook portemonnee weer even bijgevuld via de creditcard. Daarna weer verder, weinig bijzondere dingen te zien onderweg. Hamm was een volgende grotere stad en daar weer paar boodschappen gedaan. Drinken was echt nodig want het ging richting de dertig graden denk ik. Vervolgens ging het hele tijd langs een kanaal en bij Werner ben ik van de route afgegaan. Die gaat richting Nijmegen en ik wil richting Twente en vind dan wel de weg via de kaart en Google Maps. Vinden van camping ging dit keer wat lastiger: eerste was niemand bereikbaar om aan te melden, ook niet telefonisch. Zag er ook niet al te mooi uit, dan maar 10 km verder daar waren er 2 bij elkaar. De eerste was ook aardig verwaarloosd dus ben doorgefietst naar de derde. Die was beter alleen de pech dat er niets te eten was en dichtstbijzijnde gelegenheid 4,5 km verder. Dat maar niet gedaan, had nog brood en beleg en drinkyogurt en mevrouw had nog wel koud biertje. Daar red ik het vanavond ook wel mee. Morgen maar weer beter doen😋.
Met elkaar toch ongeveer 130 km gefietst, ondanks de warmte maar dat voel je ook minder als je aan fietsen bent.
Morgen laatste etappe te gaan, moet de eindstreep kunnen halen, ik denk bij Rekken de grens over.

Dat gaat zeker snel. Succes nog even het laatste stukje.

Peter 2019-06-18 20:32:53

Ik zal zorgen dat er wat te eten is uit eigen tuin en bier staat al koud. Succes met de laatste etappe

Betsie 2019-06-18 20:36:04

Kom maar gauw naar huis. Dit eten is toch echt wel op noodrantsoen .succes met de laatste kilometers.

Mariska 2019-06-18 20:51:33

Succes met de laatste etappe..

Wilma 2019-06-18 21:11:06

Heel veel succes met de laatste etappe. Morgennacht weer slapen in je eigen bed.

Marcel en Cisca 2019-06-18 21:14:09

Welkom in Heeten. En thuis al een koud biertje staan. Dat is een fijn vooruitzicht. Succes💪👍🚴‍♂️👏👏

Willemien 2019-06-18 22:53:30

succes met de laatste loodjes, mooi hoor