Vandaag makkelijke klim

Montenegro, Gornja Dobrilovina

Weer goed geslapen vannacht. Naar buiten kijkend was het vrij bewolkt, heuvels in nevelen. Na het ontbijt was het inderdaad gaan regenen dus de regenjas maar tevoorschijn gehaald want wachten op droog weer had geen zin. Rond 8.30 uur weer op de fiets gestapt en in begin was het even lastig juiste weggetje te vinden. Die ging al vrij snel weer omhoog a,,een dit keer maar 4 a 5 %. Voel je ook wel, maar je kan nog beetje doortrappen. Omgeving blijft prachtig alleen ligt er overal wel veel rotzooi. Soms staan er containers waar ze troep dumpen of daarin de boel in de fik steken. Heel verschil met Nederland waar overal regeltjes voor zijn. Met dit natte weer zie je veel reuzeslakken op de weg en opeens ook een geel-zwarte salamander. Bijzonder. Naar paar uurtjes werd het droog en kon de regenjas uit. Toch nog gewoon nat van het zweet. Het klimmen ging nog verder over de Trešnjevica-pas die bijna 1500 m hoog is. Bovenaan gelukkig bar waar wat te drinken is. Koffie besteld maar die is helaas niet te drinken soort Turkse koffie. Gelukkig kreeg ik er glas water bij. Dan maar fanta besteld met wat te eten. Kaart niet te lezen, man spreekt ook alleen lokale taal dus maar weer gokken. Pakt aardig goed uit: brood met stukjes van een nagelbout en kleine salade. Dat smaakte best. Vervolgens de afdaling ingezet via slecht wegdek vol gaten en kuilen. Daarna heel stuk langs de Tararivier met af en toe nog weer klimmetje. Raak ik aan gewend. Rond 14.30 was ik in Mojkovac en er 60 km opzitten. Te vroeg om te stoppen dus maar door. Omgeving veranderd weer iets, rotsen wat ruiger en de Tara stroomt beneden ongelooflijk mooi. Na ruim 80 km had ik het wel gezien en kwam kleine camping Eko- Oaza tegen waar ze ook hutten verhuren. 15 euro is best te doen, krijg er ook welkomstdrankje, soort eigen gestookte jenever. Best sterk maar goed te drinken. Vanaf hier ook pad gevolgd naar beneden naar de rivier. Dan merk je dat lopen bergop of af ook best vermoeiend is.
Eten voor straks heb ik besteld en ik laat me weer verrassen🍽
Vandaag ruim 80 km. Morgen bereik ik waarschijnlijk de Sedlopas op ruim 1900 meter. Schijnt niet zo steil te zijn maar wel verschrikkelijk mooi

Weer een leuk verslag.. en mooie foto's. Geniet van het onbekende eten. Gelukkig ben je geen boer...wat hij niet kent... Morgen weer veel succes en hopen op droog weer!!

Willemien 2019-05-27 18:49:09

Hoi Willy, je bent al weer goed bezig hoor. Wat een prachtige natuur. Ook weer geweldige verhalen om te lezen. Succes 🍀

Harry en Wilma 2019-05-27 19:29:07

Wat een prachtige natuur .

Jan Oosterlaar 2019-05-27 19:44:32

Wat een mooi verhaal weer. Prachtige omgeving zou zo mee willen fietsen. 😉 Succes maar weer.

Ria 2019-05-27 20:05:14

Wat is de natuur toch mooi Mooie verhalen om te lezen succes verder.

Wilma 2019-05-27 20:33:04

Mooi helder water zeg. Prachtig eet smakelijk

mariska 2019-05-27 20:49:48

Voor 15 euro mag je hier ook wel het geitenhok in😉 maar prachtige omgeving daar succes

Patrick 2019-05-27 21:18:26

Kan dat hutje achterop de fiets? Past hier nog wel in de tuin ;). Goed bezig daar hoor, kuitspieren worden goed getraind.

Wilfried 2019-05-27 23:09:29

Mooie verhalen, en nog mooiere foto’s! Heel leuk om je reis zo uitgebreid te kunnen volgen. Maar goed dat je alles eet, want je krijgt vast wel vreemde gerechten voorgezet. 😅