De Hangbrug die er niet was🤔

Verenigd Koninkrijk, Kelso

Vannacht weer heel goed geslapen in in normaal bed, is toch ook wel weer fijn na aantal nachten in een slaapzak. En alles natuurlijk weer opgeladen: telefoon, tablet, gps computer en de powerbank. En mijzelf natuurlijk ook met een uitgebreid Schots ontbijt. Moet ik de dag weer mee doorkomen. Gisteravond even de route beetje bepaald: ik ga deel van alternatieve route fietsen naar Berwick up on Tweed dat aan de Noordzee ligt. Is beetje langer dan de hoofdroute en gaat morgen dicht langs de kust langs mooie omgeving, behalve als het daar nat is! Nou heeft het vaak geregend, dus ik ga dat morgen zien. Vandaag begon aardig bewolkt met ook weer enkele druppels maar regenjas niet nodig. Vanmiddag steeds meer zon en ik zit verslag nu te typen buiten op terras in zon bij heerlijk glas Bel haven best.
Route ging eerst naar Kelso via mooie omgeving waar ik langs oude bruggen kwam. Vlak voor Kelso koffie met gebak bij Castle Floors genomen. Castle niet gezien, kon wel maar 18 £ vond ik beetje veel. Daarna begon de alternatieve route. Volgens boekje langs de rivier de Tweed maar die heb ik maar heel even gezien. Ging er op enige afstand langs. Bij Norham zag ik 'm voor het eerst en moest ik naar de overkant. Even later fietste ik weer in Engeland, meteen te zien aan de vlaggetjes in verband met jubileumfeest van de koningin. Merk je in SCHOTLAND niks van. Enkele km's verder zou ik weer over de tweed moeten via een hangbrug. Maar je raad het al: die was er niet😅😂😠. Stond wel road closed, maar routebordje langs weg wees nog steeds die kant op. Eigenwijs toch daarheen gefietst maar inderdaad, al sinds 2020 mee aan het werk en nog steeds niet klaar. Dan maar zelf route gezocht naar Berwick up on Tweed. De camping daar ook snel gevonden en die ziet er prima uit. Ook restaurant bij aanwezig.
Voor de foto's heb ik dus maar het thema: bruggen genomen.
Op teller 75 km vandaag.

👍

Jan 2022-06-01 21:36:46

Je hebt er al een mooi avontuur op zitten, Willy. 4 Weken al, hoelang blijf je daar nog?