Beetje pech en dommigheid.

Noorwegen, Kvanne

Ja inderdaad, je kan niet atijd geluk hebben. Niks met het weer aan de hand, nog steeds volop zon en goede temperaturen. Begin was wel beetje mistig en daardoor fris. De pech was gisteravond toen ik tent in wilde en bij het openen van de rits er opeens een tentstok knapte. Stond echt niet erg op spanning maar waarschijnlijk toch iets verkeerde koppeling. Zijn van die stokken die je in delen kunt opvouwen. Tent bleef nog staan en ook maar zo gelaten. Ingang was beetje scheef. Zien we later wel. Kreeg al advies van thuisfront om duc-tape te gebruiken wat ik wel bij me heb, maar hiervoor toch niet de oplossing. Komende dagen maar eens kijken of er kampeerwinkel is die deze stokken heeft. Vanochtend weer om 8 uur op de fiets en zou in wielertermen te spreken een aardige vlakke rit worden. Dat klopte ook en ik kon dus aardig opschieten. Tot ik vanmiddag winkel zag om boodschappen te doen. Daar merkte ik dat ik mijn routeboekje niet in stuurtas had zitten. Gebruik ik niet bij fietsen, want dan heb ik gps. Alleen tijdens stops kijk ik meestal wat volgende stuk is. Die moet dus zijn blijven liggen bij de lunchpauze, ongeveer 30 km terug. Normaal kijk ik altijd bij wegfietsen of ik alles heb, maar nu schijnbaar toch iets ontgaan. Beetje dom natuurlijk, want nu terugfietsen was ook niet echt optie. Met de communicatietechnieken van tegenwoordig is er altijd een oplossing: gebeld met www.vakantiefietser.nl . Die was open vandaag en nette dame wilde mij wel helpen. Ze zou foto mailen van de kaartnrs. voor de eerste dagen en meteen boekje naar thuis opsturen. Konden die de volgende wel in een pdf doen en mailen. Thuis gebeld en daar mail maar gecheckt want ik kreeg het niet binnen op mijn mobiel en via die weg heb ik nu de eerste pagina's. Met name belangrijk om te zien waar de campings zitten om zo de afstand te bepalen.
kom ik uurtje later een Belg tegen die me aanhoud en de route omgekeerd fietst. Hij heeft ook het boekje en heb zelf daaruit ook nog paar foto's gemaakt. Hij is al langere tijd onderweg en ook zeer verbaasd over de mooie rustige natuur hier. Wordt misschien beetje lang verhaal, maar ik had nog 1 overtocht te gaan en meteen daarna zou er camping zitten zodat ik morgenvroeg meteen verder kon. Op zondag varen ze niet zo vroeg. Camping gevonden en zag er beetje verlaten uit. In klein tuinhuisje zat toch iemand en ik kon inderdaad terecht. Zou zelf moeten koken want hier in buurt is niks te krijgen. Er was geen kookgelegenheid, maar wel in trekkershut die ik voor helft kon krijgen. Beetje afdingen en voor 150 kr kon ik daarin. Zou helemaal voor elkaar zijn. Hut is wel redelijk, maar douche en toiletten was wel erg verouderd. Effin, water douche was warm en verder heb ik niet veel nodig. Eten koken ging ook, alleen de afwas, ja dat deed ik bij de wastafel want er zat wel iets van afwastafel, maar die was dit jaar volgens mij niet gebruikt. Had eigenaar me toch gezien en kreeg ik beetje uitbrander dat ik niet goed kon lezen. Heb hem maar laten praten want merkte al wel dat hij vroeg aan de zaterdagmiddagborrel was begonnen. Heb hem nu niet meer gezien, ik kom avond wel door en morgenvroeg ben ik op tijd weer weg.
plekje op zich is best aardig, weer vlak aan rivier die niet zoveel lawaai maakt. Dat was het wel zo'n beetje voor vandaag. Weer 105 km op de teller en op naar de zondag.
Zag nog paar opmerkingen bij de reacties maar daar reageer ik morgen wel op. (Trouwens als je dubbelklikt op de foto's krijg je ze groter en staat er vaak ook opmerking van mij bij)