Meest bizarre tocht

Montenegro, Trsa

Dat was het vandaag zeker!
Eerst nog even over gisteravond: maaltijd was prima, soep, lekker bereide vis met patat en salade en toetje na. Ook prima geslapen in hutje al regende het soms behoorlijk. Vanochtend ook prima ontbijt en daarna weer de fiets op. Het was nog droog, wel veel wind en eerst nog afdaling langs de Tara. Na 13 km kwam ik bij de beroemde brug over de Tara. Liepen al vele toeristen, ook maar paar foto s gemaakt en in winkeltje wat energie gekocht. Vanaf hier zou het gaan stijgen en inmiddels regende het ook, later steeds harder. Deze klim ( is maar eerste deel) ging ook wel weer redelijk, raak er steeds meer aan gewend. Op hoogste punt geen bar, wel bouwval waar ik even wat kon schuilen en drinken. Dan afdaling naar Zablejak, een wintersportplaats. Ik zou hier haast stoppen was was inmiddels zeiknat. Eerst maar een koffie en zowaar werd het iets lichter en zowaar glimp van de zon. Het was ook nog maar 12.30 uur dus toch gegokt en verder. Nu begon de klim over de Sedlopas. Wat een geweldige ervaring is dat. Stijging ongeveer 5 a 6 %. Smalle weg, kale oppervlakte en wind kwam soms van alle kanten. Maar wat een uitzichten nog, schitterend. Klim ging maar door hoger en hoger, sneeuw kwam inzicht. Ook de mist helaas. Op sommige plaatsen lag de sneeuw nog metershoog en kon er net een auto door. Het kon zo een aflevering uit de serie Gevaarlijkste wegen van Europa zijn. Ik miste alleen de camera s en metgezel. Eindelijk dan de top bereikt, vele bankjes maar weinig zicht. Dan afdalen: ook nog niet makkelijk met koude handen en weinig zicht, soms nog weer even klimmen maar wat bleef het mooi! Af en toe nog tegenligger, ook 2 italianen op de fiets, die moesten hele stuk nog omhoog. Ik hoop dat ze voor donker over waren. Zelf heb ik de eerste gelegenheid aangepakt en hier in Trsa een kamer gepakt. Eten was weer voortreffelijk en veel! Ben nog niet aan einde van de afdaling, gaan we morgen verder. Totaal ongeveer 80 km gedaan
Dit zou ook mooie rit zijn voor Arnold op zijn motorbike🏍
Voor mij was het denk ik één van de meest bizarre tochten.

Weer een ervaring rijker. Groetjes

Ria 2019-05-28 19:16:48

Zo is het toch weer spannend wat je onderweg tegenkomt. Succes maar weer morgen met de rest van deze etappe

Betsie 2019-05-28 20:22:58

Idd Willy, snel maar een keer die kant op. Ziet er super uit daar👌😃 veel plezier, succes💪 En geniet ervan

Arnold 2019-05-28 20:24:22

Jammer van de regen, hopelijk heb je morgen mooier weer! De foto’s zijn weer prachtig en het eten ziet er goed uit!

Marion 2019-05-28 20:26:16

Van alles wat vandaag, maar het zijn weer prachtige foto's. Voor morgen weer succes.

Marcel en Cisca 2019-05-28 21:23:44

Jij krijgt wel héél veel vlees voorgezet. Is dat wel een goed teken, met het oog op al die sneeuw? 😉 Succes met de afdaling.

Mariska 2019-05-28 21:38:53

jammer van de regen en mist hopelijk morgen beter,en weer prachtige plaatjes groetjes van ons.