weer een tropische dag.

Frankrijk, Baulay

Na prima nachtrust weer op tijd op voor een nieuwe etappe. Het andere Nederlandse stel was niet zo vroeg en zag ik nog net voor mijn vertrek. Zij hadden voor vandaag een 20 km kortere etappe. Meteen na vertre km had ik 2 keuzes: rechtdoor langs kanaal of rechtsaf meteen klimmen met mooie uitzichten. De benen zijn inmiddels beetje gewend aan het klimwerk dus dat maar gedaan. Was goed te doen, denk gemiddeld 4% stijging. Daarna door via landweggetjes en zou dan vanzelf weer bij kanaal uitkomen. Bij een bakker nodige brood en drinken ingeslagen. Vanaf Girancourt ging het dan weer langs het Canal de l'Est. Mooi fietspad en vaak onder de bomen. Weinig wind en nog wel aardige temperatuur. Je zou zeggen: leven als god in Frankrijk (moest alleen zelf nog trappen). net als eerder deze week zitten er vele sluizen in dit kanaal die allemaal automatisch bediend worden. En je ziet er ook nog plezierjachten die hier gebruik van maken. Die moeten er wel geduld voor hebben, de laatste sluis had volgens mij nr 36 en sommige stukken zaten er wel 10 binnen een km. Net na de middag werd ik ingehaald door het Nederlandse stel, later vertrokken maar ze hadden er behoorlijk tempo in. Geen e-bikes maar ik moest aardig doortrappen wilde ik ze bijhouden. We zijn toch samen doorgetrokken, omdat ze mijn Gps wel weer handig vonden, hoefden ze niet zo op de kaart te letten. Rond 14 uur waren zij over en had ik nog ruim 20 km te gaan. De zon brandde er weer goed op los en er was weinig beschutting meer. Zag nog keer thermometer die 30 graden aangaf. Blij dat ik rond 16 uur over was en van heerlijke douche kon genieten. Zit hier op een boerencamping die ook kamer verhuurt. Eten wordt ook weer geregeld en laat me weer verrassen.

km. Vandaag was 95 en totaalteller staat nu op 849.

Goed bezig Willy. Mooi verslag..veel succes.!

Willemien 2017-06-02 19:55:24

Weer mooie verhalen. Veel succes!!🍀

Wilma 2017-06-02 20:29:10

Mooi verslag veel succes verder.