De eerste etappe.

Montenegro, Kotor

Vandaag begon de fietstocht dan echt. Goed geslapen en al weer op tijd wakker. Na ontbijt spullen ingepakt en rond 8.30 uur zat ik op de fiets. Kon meteen merken dat fiets volbepakt was want eerste klimmetje dat ik gisteren ook had, ging heel wat moeizamer. Weer was weer prima, volop zon en de eerste zweetdruppels kwamen al vrij snel. Net als vorig jaar in Noorwegen was het hier steeds klimmen en dalen. Voor ik er erg in had was ik al bij de grens met Montenegro waar lange rij auto's stond te wachten. Ben daar maar mooi langsheen gefietst. Verder geen probleem, ik mocht door. Na een 500 meter opnieuw in de rij, nu de douane van Montenegro. Na stempel in mijn paspoort kon ik weer verder. Omgeving was prachtig, zeker het rondje om de baai van Kotor. Daar aangekomen ben ik op zoek gegaan naar slaapplek. Helaas deed mijn internet het niet, maar via toeristinfo toch apartement gevonden. Later bleek dat ik buitenlandbundel moest aanzetten omdat Montenegro geen lid is van de eu. (Toch betaal je hier gewoon met euro's) Kotor is ook weer heel toeristisch met heel oud centrum met kleine steegjes en allemaal winkeltjes, heb daar beetje rondgelopen en uiteindelijk ook lekker gegeten.
Morgenvroeg staat er meteen een flinke klim te wachten over de Lovcen pas waarbij het gemiddeld 7% stijging is en ik een hoogte van 925 meter bereik. Is weer een mooie uitdaging😂. Kijk dan wel hoe het gaat en tot hoever ik kom.
Vandaag was de afstand 80 km.

Mooi Willy om je (reisverslag) tew volgen. Succes en de groeten van mij.

André Kruiper 2019-05-24 11:57:00

mooie foto,s , succes .

Jan Oosterlaar 2019-05-24 19:32:21

Hoi Willy We zijn ook voorbereidingen aan het treffen om volgend jaar door de Balkan te gaan fietsen! Daardoor kwam ik p jou verhaal! Leuk om te lezen. We wonen zelf in Raalte en willen vanuit istrie eerst rondje Balkan gaan doen en dan langs de kust weer naar boven. Ik denk dat de route wel ergens wat ingekort moet worden want het schijnt nogal pittig te zijn. Maar we gaan het zien... Groeten ferry en mieke kroes

Ferry en Mieke kroes 2021-11-15 11:37:10

Hoi Ferry en Mieke, Leuk dat jullie mijn verslag hebben gevonden! Het was inderdaad een hele mooie tocht n ik denk er nog regelmatig aan terug. Pittig is het wel, zeker het eerste stuk wat ik fietste vanuit Dubrovnik. Kwam ook omdat je meteen behoorlijk moet klimmen en de benen daar nog niet aan gewend zijn. Na paar dagen klimmen wordt dat steeds beter. Succes met de voorbereidingen en volgend jaar veel succes! groeten Willy