Vechten tegen de wind!

Noorwegen, Tromsø

Waar ik hele tocht nog geen last van had gehad was de wind. Maar daar kwam vandaag verandering in: er stond een stevige wind, ik denk wel windkracht 6 of meer soms. Wel weer uit oosten dus dat komt wat temperatuur betreft wel goed uit. Korte broek kon weer aan en de zon was helaas niet te zien. Zoals ik gisteren al aangaf was er weer een ferry te halen en dus om half 7 op de fiets. Hotel was zo aardig geweest om voor mij gisteravond al ontbijtje klaar te maken dus dat was makkelijk. Meteen de wind op kop en nog paar aardige klimmetjes. Ook door aantal tunnels en dat was voordeel want geen wind. Deze tunnels waren voorzien van een drukknop aan begin voor fietsers, zodat auto's gewaarschuwd werden voor fietser in tunnel. Bij 2e tunnel kwam ik Siem ook weer tegen. Hij had bij picknickplaats de tent opgezet. Ruim op tijd was ik in Botnham voor de boot. Dit keer een kleine maar wel met keukentje en dus koffie aanwezig. Na overtocht van 40 min. kon ik verder over vrij vlakke route, behalve 1 klim tot 160 meter. De wind bleef aanhouden en het was opboksen om vooruit te komen. Paar keer had ik er ook gemak van als ik hem keer achter had. In dit gebied is het heel rustig, af en toe keer paar huizen en toen na 40 km de eerste winkel er was, meteen gebruik van gemaakt en koffie met hamburger genomen. Daarna begon het helaas te regenen en nog behoorlijk ook. Tromsø kwam ik binnen over hoge brug met wind en regen tegen. Niet gemakkelijk maar gelukt. Dit is de meest noordelijke stad van Noorwegen. Omdat het regende maar doorgefietst naar de eerste camping en daarvoor moest ik Tromsø weer uit over weer een brug. Camping gevonden en het terrein voor de tenten ligt in een bosje, waar alles nogal heuvelachtig is en er al veel meer stonden. Lijkt dus op een tentenkamp waar ik toch plekje heb gevonden. Hier prima keuken waar ik de nodige calorieën klaar kon maken. In kantine zelfs groot scherm waar voetbal gevolgd wordt. Zie ik daar ook nog iets van.
vandaag kan ik weer 100 km afschrijven en loop ik nog voor op schema. Nog 525 te gaan!!!

Ga je bijna elke dag stukjes met de boot ?