Weer thuis

Nederland, Heeten

De laatste etappe naar huis is nog wel een behoorlijk stukje vanuit Sint Oedenrode. Maar dit keer heb ik beetje geluk dat de wind goed staat en ik met snelheid van ongeveer 25 km de vaart er behoorlijk in heb. Omdat ik niet helemaal dezelfde route wil fietsen als op de allereerste etappe laat in mijn GPS maar de route uitstippelen. Eerst richting Nijmegen en vandaar via een snelfietsroute naar Arnhem. Wat wel beetje tegenvalt is het weer. Echt Hollands weer: wind en hoe dichter bij huis, hoe harder het gaat regenen. Vandaag meer regen gehad dan in alle dagen hiervoor! Deert me niet zoveel want eind van de dag ben ik toch weer thuis. Op de Posbank bij Arnhem is schijnbaar een wielerronde georganiseerd en fiets ik net in tegenovergestelde richting. Levert paar keer irritatie op want sommige wielrenners denken weer dat ze het alleenrecht hebben op de fietspaden, wat toch echt niet het geval is. Stonden ook nergens bordjes dat er wielertocht was en ik daar ook vrij mag fietsen.
Rond 16 uur komt Heeten in zicht en komt er een einde aan deze tocht die in totaal 2450 km is geweest.
Toch weer bijzonder dat alles zonder problemen is verlopen en ik kan terugkijken op weer een bijzondere ervaring die als alles goed gaat zeker volgend jaar weer een vervolg zal krijgen. Waar dat dan heen zal gaan heb ik nog even tijd voor om uit te zoeken. Er zijn nog genoeg mooie fietstochten om een keuze uit te maken.