Prima geslapen!

Frankrijk, Portet-d'Aspet

Ja wat wil je ook als je weer keer in echt bed kunt duiken 😴. En dat na een zware dag. En voordeel van zo'n overnachting is dat er om 7.30 uur een ontbijt klaar staat. Moet je hier niet al te veel van voorstellen en is zeker niet zo als vorig jaar in Schotland. Maar croissantje, brood en yoghurt met muesli vult toch al wel de maag. En koffie natuurlijk. Edwin was ook al klaar voor vertrek want die had lange dag gepland. Om 8.15 was ik ook zover en nog voordeel: eerst kwam de afdaling nog. Prachtig weer was het al, heerlijk om te fietsen. Maar er moest ook weer geklommen worden, col de Portet d'Aspet stond met uitroepteken in boekje. Steil dus met soms 14%. Maar benen waren aardig goed. Op top nog even staan praten met paar Spanjaarden die vol bewondering waren dat ik met veel bepakking boven was.in Castillon was er koffie. Dan op naar de 2e. Iets makkelijker maar ook stuk langer en stijgen van 550 naar 1395 mt. En dan is het verbazend dat ik wordt ingehaald door een eenwieler! Ja met nog war bagage bij zich en ging aardig sneller dan ik. Geen idee hoe hij dat voor elkaar kreeg. Misschien nog elektrisch, kon ik niet zo snel zien. Na de afdaling kwam ik in Seix waar een feest aan de gang was, leek wel kleine pony/koeienmarkt. Daar ook wat gedronken. Als laatste stond er nog Col de Latrape op programma. Niet al te moeilijk alleen was de zon weer verdwenen en regende het beetje. Niet zo erg, was het ook niet zo warm. Met nog laatste afdaling kwam ik in Aulus le Bains waar dicht bij route de camping ligt. Plek genoeg. Terwijl ik dit verhaal typ regent het aardig en ook beetje onweer in verte. Straks maar kijken of er in dorp wat te eten is.
Vandaag dus weer 3 Cols, 88km op de teller. Voor morgen staat de steilste klim op programma, misschien dan wel stukje lopen😟
Tot morgen!

@ Jan G: die Grolschtour heb ik ook al keer gedaan, weet zeker dat die makkelijker is dan deze hier. Mooi dat het verder goed gaat met tuin sporthal. Bedankt Henk!

Wel heel fijn om te horen dat je nu ook lekker geslapen hebt, dat doet een mens goed hè? Verder blijf ik het knap vinden hoe je het allemaal doet, groetjes maar weer en veel succes morgen

Henk en Mariêt 2023-06-10 20:06:28

👍 heel veel succes met de beklimming van morgen

Jan 2023-06-10 20:55:43

Het zal morgen ook wel weer goed komen. Fietsend of lopend je komt er wel. Succes. Stuur die regen hier maar naar toe. Kan de tuin wel gebruiken.