De eerste echte fietsdag

Verenigd Koninkrijk, North Tyneside

Vandaag is de eerste echte fietsdag in Engeland. Eerst nog even over de overtocht met de ferry. Die is prima verlopen. Gisteravond uitgebreid gegeten aan boord samen met Hans uit Apeldoorn. Later nog paar biertjes gedronken in de bar en rond half elf de kajuit in. Je merkt heel iets dat de ferry iets op en neer gaat of zou dat van de biertjes komen? In elk geval prima geslapen en weer op tijd wakker voor het Engels ontbijt. Keuze genoeg en smaakte best. Je moet tenslotte wat brandstof hebben voor het fietsen. Goed 10 uur nederlandse tijd aangekomen in Newcastle, ja hier is het 1 uur vroeger. Daarna vlot van de boot af en door de douane en kan het fietsen beginnen. En ja: Let op hier links fietsen!!! Dat is wel even wennen, vooral in de wat drukkere plaatsen . Je kijkt altijd eerst naar de verkeerde kant. Later gaat het steeds beter. Via rustige weggetjes en fietspaden langs de River Tyne naar het westen toe en na een 25 km kom ik buiten de stad. Hans is andere kant op gegaan naar noorden toe en wie weet kom ik m later nog keer tegen. In Cordbridge pauze gehouden en praatje gemaakt met Engelsman. Vervolgens weer verder, tegen de wind in die steeds wat meer wordt. In middag ook nog een enkel buitje gehad, verder best goed weer met af en toe zon. In Once Brewed een camping (10 £) gevonden bij een boerderij en mijn tentje staat inmiddels weer. Eten moet ik zo nog even kijken want niet iets in de buurt maar ik heb wat bij me!
Prima eerste dag met vandaag 78 km op de teller.
Morgen komen we echt in Schotland!

Veel fietsplezier, denk aan het Schotse bier , dat is best heavy ze noemen het geloof ik whiskey .

Jos 2022-05-04 19:30:54

Nou een goed begin is het halve werk. Heel veel succes, geniet en vooral eel veilige kilometers! 🍀👍🙋‍♀️

Willemien 2022-05-04 19:47:12

Willy, geniet er van de komende weken!

Ben 2022-05-04 19:53:54

Veel plezier weer Willy!!

Sanne Lorkeers 2022-05-04 20:11:42

Veel fietsplezier 🚲

Wilma 2022-05-04 20:44:52

Hoi Willy, leuk om jou verslagen weer te lezen. Je hebt inderdaad een mooie bestemming uitgekozen want Schotland is een prachtig land met een prachtige natuur. Ik ben benieuwd naar de ongetwijfeld prachtige foto's en verslagen die je weer met ons gaat delen. Heel veel plezier gewenst en geniet ervan.

Marcel 2022-05-04 20:49:40

Ga heerlijk genieten van de reis en wij wensen jou ook heel veel fiets plezier toe Groeten van André en Carla

Carla 2022-05-04 21:14:41

Wij wensen je een hele mooie fietstocht toe. Gaan weer genieten van de verslagen en foto's. Succes. Gerard en Ria

Ria 2022-05-04 22:11:28

Veel fietsplezier .

Jan Oosterlaar 2022-05-05 07:36:37

Hoi Willy, succes en geniet er vooral van!

Anneke 2022-05-05 11:27:16

Daar gaat hij dan! Veel fietsplezier willy we gaan je volgen :)

Vera 2022-05-05 13:55:54

Willy,heel veel succes en veel pezier.

Herman en marja uut heino 2022-05-05 14:05:24

Veel plezier en succes en geniet ervan!