Ik heb nog geen klimbenen

Zwitserland, Saint-Ursanne

Afgelopen nacht redelijk goed geslapen, regende wel af en toe. Half 8 opgestaan en meteen maar zoveel mogelijk ingepakt. Had nog wat brood en yoghurt als ontbijt. Moet nog weer even wennen aan volgorde opbreken tent. Deze was nog nat maar wachten tot ie droog is kan ook niet. Half negen bij receptie nog even ingeschreven en 15 euro betaald. Bak koffie ging er ook wel in. Vervolgens opgestapt, het miezerde nog beetje dus was het soms jas aan en dan weer uit. Moest eerst terug naar Basel en vandaar kon ik route oppakken richting Genève. Het was nog heel stuk voor ik buiten Basel was en daarna begon het ook behoorlijk op en neer te gaan. Kon duidelijk merken dat mijn benen daaraan nog niet gewend waren, zeker op de langere beklimmingen. Soms daalde het tempo tot minder dan 4 km, wandelsnelheid dus. Maar des te mooier is daarna de afdaling. Ook regelmatig van Zwitserland naar Frankrijk gewisseld, zit hier in grensgebied. In middag was het droog en af en toe zon, kwam weinig fietsers tegen, alleen een stel dat ik meerdere keren trof bij rustpunt. Ze volgen zelfde route. Aan eind van de middag nog weer flinke klim naar col de la Crois op 789 meter. Daarna afdaling naar Saint Ursanne waar ik weer camping zag.
Tent opgezet en gedoucht en toen ik buiten kwam flinke regenbui die nog steeds voortduurt. Hopelijk niet hele nacht, morgen verwachting wel droog.
Ondanks alle klimmen, vandaag toch nog 85 gefietst.
Morgen weer verder

Zo de kuitspieren weer aangespannen. Goed bezig ! hopen op morgen zon. Succes!

Willemien 2021-07-08 21:09:10

Au, au, au, dat wordt morgen zwaar!Maar...jij kan dat💪💪 Succes

Mariska 2021-07-08 21:31:51

Leuke verslagen Willy, hopelijk morgen niet stijf van de spierpijn! Succes morgen!

Vera 2021-07-08 21:42:18

Hoi Willy, leuk om te lezen dat je weer op pad bent. Direct de eerste dag al een mooie bergetappe om er even in te komen, hopelijk heb je er morgen niet te veel last van en went het snel. Veel plezier de komende weken.

Marcel 2021-07-08 22:33:18

Je hebt weer een mooi gebied uitgezocht. Nu nog iets meer droog weer. ☂☀🌈

Helma 2021-07-09 13:43:34

Leuk om te lezen Willy, succes! We blijven je volgen.

Anne 2021-07-09 18:10:22

Leuk Willy om jouw avonturen weer te lezen! Succes met de toch!