Prive camping

Noorwegen, Skaidi

Na de bijna rustdag van gisteren, moest ik vandaag weer vol aan de bak. Wist ik van tevoren want in een stuk van 65 km was er geen camping of overnachtingsadres. ( tussen Alta en Skaidi) betekende weer een korte etappe of langere proberen . Laatste 35 km zou wel meer naar beneden gaan. In elk geval weer vroeg op want werd al wakker van ronkende motor die vertrok en kon niet meer in slaap komen. Kwart voor zeven op de fiets, weer was weer prima alleen begin wind tegen. Later steeds meer zon en jas kon zelfs uit. Eerst naar Alta, een van de laatste grotere plaatsen aan de route en daar maar wat boodschappen ingeslagen. Eerste keer dat de Noordkaap op de borden verscheen. Dan verder op weg naar een hoge klim naar bijna 400 meter. Ook dit keer geen probleem, zelfs niet de 2e die volgde. Daarna werd het landschap echt kaal en zag je af en toe nog ergens klein huisje staan.zelfs nog weer kudde rendieren gezien en deze staan als goed is wel op de foto. Toen de afdaling inzette was goede weer over en begon het lichtjes te regenen. Was al bijna 5 uur en voor ik Skaidi zou halen nog wel paar uur te gaan. Al kijken naar wildkamperen maar op dit kale terrein was maar weinig te vinden dat nog beetje vlak was. Nog wel keer parkeerplaats bekeken, maar ook daar geen succes. Maar weer verder tot ik bij riviertje een klein pad zag. Daar hadden eerder mensen gestaan gezien het kampvuur. Daar tent opgezet, helaas niet zomaar keuken of stopcontact of douche. Beetje behelpen. Had nog brander bij me en die nog niet bebruikt. halen in pannetje uit de rivier, is toch schoon hier. Ja, dat ging mis: meer stroming dan ik dacht en pannetje glipte uit m'n handen en verdween. Gelukkig had ik er 2 en daarmee lukte het wel en zelfs warm eten gehad. Nu weer kijken voor de volgende etappe en dan ben ik er bijna.
Vandaag 155 km gedaan.

diep respect. pas op voor de beren...zegt Richard. Of ziet hij nu beren op de weg? Nog even door bikkelen. groetjes van ons

mariska 2018-06-18 21:52:49

Laatste stukkie nog Willy. Nog even doortrappen "Bikkel". en dan wordt jou inspanning beloond, ondertussen nog wel blijven genieten van de mooie natuur. Succes!!!!!