Ochtendwandeling Newcastle centrum - s'middags vertrek naar IJmuiden

Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon tyne

Na een goede nachtrust vanmorgen zelf ontbijt klaargemaakt. Eieren en bacon bakken, geen black pudding of haggis. Zag ik ook niet in de koelkast🙃. Daarna even gewacht totdat Peter terug kwam van de boot. Hij was met zijn vrouw aantal dagen wezen fietsen in Nederland. Daarna op advies van hem naar centrum gewandeld, ruim halfuur lopen maar dan hoef je ook niet op de fiets te letten. En bovendien moet ik vanaf nu ook weer dagelijks meer wandelen met de hond, dus even wennen is best goed. Centrum op zich vind ik best wat tegenvallen of ik ben niet op de juiste plekken geweest. Had ook maar paar uur de tijd. Geen mooi plein met terrasjes maar veel grote gebouwen. En ook lang niet zo toeristisch als Amsterdam bijvoorbeeld. Wel even bij stadion van Newcastle United geweest, dat ligt ook vrijwel direct in het centrum. Geen tijd om verder naar binnen te gaan voor rondleiding , wel buiten
paar standbeelden van o.a. Bobby Robson.
Daarna maar weer teruggewandeld. Tassen weer ingepakt en vertrokken naar de ferrie, is toch nog 12 km fietsen. Daar aangekomen kan ik vrijwel meteen doorlopen aan boord en de fiets vastzetten. Het is dezelfde boot als de heenreis dus alles komt bekend voor. Had al geboekt voor diner en dat was een uitgebreid buffet, best lekker. Vanavond nog maar biertje nemen en dan de kajuit in 😴 Verbinding internet is hier niet of uitermate duur via maritieme verbinding. Dus jullie moeten even geduld hebben tot morgenvroeg. Dan de laatste etappe naar huis, moet nog even bekijken of ik helemaal ga fietsen of dat ik toch weer stuk met de trein ga doen. Morgen volgt ook samenvatting van mijn rondreis en dan zit het er weer op! 🚴‍♂️

Nu we dit lezen heb je alweer voet op Hollandse bodem gezet. Inmiddels zit je al in de trein. Een mooie ervaring heb je opgedaan. De laatste foto is wel heel toepasselijk op meerdere dingen. De zon gaat onder. Het boek is uit en het werk is af. Tot straks in Heeten!

mariska 2022-06-08 14:05:00

Prachtig verslag Willy. Welkom in Heeten.

Willemien 2022-06-08 14:37:35

Tjonge zit het er alweer op. Wat gaat dat toch weer snel. Hebben weer genoten van je mooie foto’s en je verslagen. Konden zo ook even genieten van de omgeving. Helaas zat het weer niet altijd even mee. Geniet nog even na van je vakantie en je kunt weer plannen maken voor een volgende.

Peter en Gea 2022-06-08 14:47:20

Welkom in Heeten en bedankt voor alle informatie die wij mochten ontvangen over jou fietsvakantie door Schotland 👍