Weer een grens over

Kroatië, Lonja

Vandaag zondag is het een rustige en tamelijk vlakke etappe. Hoewel het niet hele dag rustig bleef. Gelukkig was het droog en geleidelijk aan kwam steeds meer de zon erbij. Moest vandaag nog 1 keer klimmen tot een 300 m hoogte maar dat is inmiddels tamelijk eenvoudig. Eerste meters is wat moeizaam maar dan kom je in ritme en gaat het verder omhoog. Na de klim afdaling en was het verder bijna vlak. Rond de middag werd het opeens dreigend in de lucht, hoorde ook wat gedonder. Was in dorp dicht voor de grens en daar maar eerst wat gegeten. En toen begon het opeens te regenen. Ik kon schuilen bij het Postkantoor en dat was maar goed ook. Binnen no time stortbui met hagelstenen en dat duurde wel een 10 min. Daarna was het ook zo droog en even later scheen de zon weer. Kwam ik bij de grens met Kroatië waar lange rij auto s stond. Ben er maar langsheen gefietst en mocht ook hier verder. Bosnië dus al achter me en nu stuk Kroatië door. Dit deel lijkt net de polder in Nederland, alles vlak , veel akkerbouw. Route gaat langs de Sava en schiet aardig op. In middag nog keer bui, maar kon weer schuilen. Ik zit nu in soort B&B ( Sava-Turizam) waar ik Uli, een Oostduitser trof. Hij praat aan een stuk door. Eigenaar maakt ook eten klaar en is best gezellige boel hier. Dit schijnt bekend vogelgebied te zijn. Enigste nadeel dat je hierconstant aangevallen wordt door muggen, dus lange broek aan😅
Ondanks de buien zelf droog gebleven en heb toch weer een 105 km gemaakt.

Goed bezig, Willy. Je hebt de vaart er goed in. 👍

Carla & Erik 2019-06-02 22:18:57

Gelukkig heb je het ook nog even droog gehad. Dat is hier wel anders hoor. Hier zou het wel een beetje koeler mogen tijdens het fietsen.😊Succes maar weer en hopen dat je nu ook weer volle dagen droog kunt fietsen.💪🏻

Peter 2019-06-02 22:24:02

Heb je ook nog een rustdag net als in de tour.

Marcel en Cisca 2019-06-03 11:43:57

Weer ruimte voor een drankje....