Prachtige tocht beleefd!

Frankrijk, Saint-Martin-du-Var

Vanochtend vroeg opgestaan want zoals ik gisteren zei staat er lange beklimming te wachten en als het dan 30 gr mag worden kun je maar beter op tijd beginnen. Gisteravond en vannacht weer regen en onweer gehad. Ik wen er bijna aan. Na alles weer afgewerkt te hebben start ik net voor 8 uur aan de klim direct naast de camping. Deze gaat niet zo steil in begin, maar nu zat dat aan eind. 6 a 7 % is ook genoeg. Zon is er nog niet veel, beetje bewolkt en zou hele dag zo blijven. Wel heel rustig nog op de weg, enkele auto's en paar fietsers. Tempo gaat aardig en benen zijn goed. Is hele andere klim dan gisteren, omgeving veel mooier en dat werd het nog veel meer.na tijdje koffietentje langs de weg, daarvoor gestopt maar de 2,50 was de koffie niet waard, niet echt warm en klein glazen kopje. Meteen maar weer verder, steeds hoger en uitzichten zijn prachtig. De motormuizen zijn ook wakker en scheuren weer voorbij. Soms zitten er nu steiler stukken bij tot ruim 9 % en dat fietst soms nog beter dan het valse plat. Dit is echt de mooiste klim van de tocht, zal er weer paar foto s opzetten. Weer heel stuk verder ander tentje aan de weg, was meer te krijgen en maar omelet genomen om energie te krijgen voor de rest van de klim. Deze smaakte prima. En je zag vandaar de weg schuin omhoog lopen. Achteraf viel dat best mee. Vlak voor de top kon ik afsnijden en naar beneden naar Nice maar dan miste ik de top, uiteraard niet gedaan en ook de laatste km omhoog geklommen en dit was echt steil stuk. Voldoening is dan ook groot als je het haalt. Uiteraard ook weer foto s gemaakt. Je kijkt hier zo over de alpentoppen op 2802 meter hoogte. En dan natuurlijk afdalen, steil, afgronden en schitterende uitzichten.
Ik kan wel zeggen dat het daarna eigenlijk alleen maar afdalen was, eerst kale landschap, daarna bossen en door een kloof langs riviertje de Tinée. In dorpje mijn brood opgegeten en daarna rustig verder, zat al op hoogte onder de 1000 m en ik eindigde zo rond de 200 m. Dus een 2600 m afgedaald. Alleen jammer dat op eind nog weer regenbui kwam aanzetten en hier weinig campings zijn. Toch 1 gevonden waar ik werd begroet door 3 grote honden. Ben daar niet bang voor en ze waren ook best aardig. Alles op deze camping wel beetje oud, maar tent staat weer en er was warm water om te douchen.
Totaal toch wel ruim 100 km gefietst en zit nu op een 30 km van Nice. Morgen gaan we verdere route bepalen.

Dat was een mooie tocht vandaag, succes met de overige ritten

Edwin 2021-07-19 21:26:30

Inderdaad mooie uitzichten, Willy. Ik kan me voorstellen dat het genieten is. (Zeker bergafwaarts). Succes met de verdere reis. Pak je Monaco morgen nog mee?

Erik Loohuis 2021-07-19 21:28:54

Prachtig mooi.. Wanneer het slapen niet lukt.. genoeg schaapjes om te tellen.🤣😜 veel succes💪💪🙋‍♀️

Willemien 2021-07-19 22:51:10

mooie foto's en top !

odile 2021-07-20 09:31:03

Knap werk Willy en weer mooie foto's