Dwars door de Balkan

5 mei 2019 - 21 jun 2019

Binnenkort start ik met een nieuw avontuur: een fietstocht dwars door de Balkan en vandaar op de fiets terug naar huis. 21 mei vlieg ik naar Dubrovnik in Kroatië. De route gaat door de bergen van Montenegro, Albanië, Bosnië en Herzegovina, Slovenië, Oostenrijk en Duitsland. De Balkan is een minder bekend gebied maar de tocht beloofd veel afwisseling in de prachtige landschappen, afwisselende culturen, ervaringen met mensen uit recent oorlogsgebied, heel anders denk ik dan vorig jaar in Noorwegen. Begin zal vrij zwaar zijn. De bergen van de Balkan zijn pittig, er moet flink wat geklommen worden. Er zijn een aantal trajecten waar 1.000 hoogtemeters in één keer overwonnen moeten worden. Doorgaans met een te fietsen hellingpercentage (6-8%), maar diverse keren komen stukken boven de 10% voor. Had ik vorig jaar in Noorwegen ook en na paar dagen wen je eraan. Ik zal weer proberen dagelijks een verslag te maken zodat jullie me kunnen volgen als je dat wil.

Tot binnenkort!

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Willy.op.de.fiets volgen

Ontvang een email zodra Willy.op.de.fiets een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis