De Alpen komen dreigend in zicht

Slovenië, Radovljica

De eerste nacht in de tent is weer even wennen, zeker hier waar het al snel donker wordt. In Noorwegen had ik daar geen last van. Eerst nog tijdje zitten praten met het stel uit Nederland. Zij maken een jaar lang reis door Europa in hun tot woonhuis omgebouwde bus, met kind van anderhalf. Daarna de slaapzak in of half ernaast want het was warm. Later begon het ook te regenen en de kikkers en eenden/ganzen kwaakten er nog vrolijk op los. Vanochtend was het droog en nevelig. Helaas de tent nat moeten inpakken. Daarna even afrekenen: 10 euro😁. Rond 8.15 op de fiets op weg naar Ljubljana via smal weggetje langs de Sava. Lekker fietsen, soms heuvelachtig. Was toch nog verder dan ik dacht voor ik centrum Ljubljana bereikt had. Daar even beetje rondgekeken en toen op zoek naar de andere route richting Oostenrijk. Mijn gps kende die niet meer, ik denk dat ik die op de sd kaart had gezet die er ook in zit en dat die niet meer werkt. Maar ik heb routeboekje met detailkaarten. Soms even wat zoeken of vragen maar verder goed te doen. Dit stuk ging meer door dorpjes via Skofja Loka naar Kranj en is al meer heuvelachtig. De alpen zijn trouwens al in zicht met de besneeuwde toppen. Opgegeven moment zat ik nog even aan verkeerde kant van de rivier en kreeg daar helling van 15%. Die maar gelopen, gelukkig niet zo lang. Wilde eigenlijk naar camping in Radovljica maar het begon al iets te regenen en het rommelde ook al beetje in verte. Dus toch maar kamer opgezocht en zit nu in wellness Çebelca in Lancove. Prima kamer en mevrouw heeft ook snel prima eten klaargemaakt. Morgen gaan we verder richting de Alpen en zal het wel weer klimmen worden.
Vandaag ruim 100 km gedaan en schiet nu ook mooi op. Weersvooruitzichten zijn ook prima.

weer mooie foto s en eten ziet er goed uit groetjes van hier.

Diny 2019-06-05 20:49:45

Mooie stad , mooi land , mooie verhalen , het gaat maar door. Heel veel succes verder. Misschien nog een tip voor de "vochtige "navigatie, om die in rijstkorrels te leggen, dan gaat het vocht eruit. Groeten!!!!