Op naar Castelnuovo dell'Abate (dag 26)

Italië, Castelnuovo dell'Abate

Op naar Castelnuovo dell' Abate (dag 26)
Vandaag gaan we verder door de Appennijnen via Montalcino naar Castelnuovo dell ' Abate. Volgens routeboekje zouden er weer de nodige hoogtemeters overwonnen moeten worden. Eerst is er beetje miezerregen maar al vrij snel breekt de zon door en wordt het heerlijk weer. Direct buiten Siéna zie je dat de omgeving iets veranderd is, meer glooiend landschap vergelijkbaar met Limburg maar dan net iets hogere heuvels. En zo gaat de weg ook weer, op en neer met een wat langere klim naar ruim 450 meter hoog. Daarna verspeel je die ook snel weer in een afdaling. In Buonconvento weer wat broodjes gehaald en die later op picknickplaats naar binnen gewerkt.
Daar heb ik ook de remblokjes van de achterrem maar eens vervangen, want in afdaling van 15% merkte ik dat ik steeds meer alleen op de voorrem afremde en dat is beetje vervaarlijk. Ben wel geen fietsenmaker, maar was me prima uitgelegd hoe dat makkelijk te doen was. En dat klopte ook. Even getest en achterrem werkt ook weer prima. Naar Montalcino moet je weer behoorlijk omhoog, van ver zie je plaatsje liggen maar dan is het nog 7,5 km klimmen. Ritme weer gevonden en in zo'n 40 minuten was ik er en dan wordt je beloond met een fikse regenbui. Je ziet opeens dat alles dicht trekt en het zelfs mistig wordt. Maar even geschuild in een kerkje. Montalsino zelf maar niet verder bekeken en op weg naar eindbestemming, klein plaatsje maar bijzonder mooi. Eigenlijk kun je er alleen maar lopen, zo'n verschil in hoogte is daar, stijging soms 20 % schat ik of meer. Uitzicht is wel weer bijzonder nu het droog is. Vandaag weer 66 km gefietst en totaalteller staat inmiddels op 2186 km. Voor morgen inmiddels onderdak gevonden op een agriturismo, spreekt men ook bijna geen engels dus komt het weer aan op handen en voetenwerk. ( Il Vecchio Fienile in Sorano voor degene die het wil bekijken.)

Wat prachtig mooi !!!! Wat vreselijk goed van jou. Dat je dit doet. Een levenservaring. Zo knap. Morgen weer veel succes. Je bent er bijna. Groeten uit een warm Heeten. en we hebben er weer een kroeg bij Brasserie Dertien. Met een mooi terras.