Voel me nu een bedevaartganger

Frankrijk, Plaisance

Ja, ik zit nu in gebied waar ook veel bedevaartgangers naar Santiago de Compostella doorkomen. Zag onderweg al paar wandelaars en in het Camp-hostel waar ik nu zit is ook zo'n typische overnachtingsplaats. Alles heel primitief, er is een douche en wc maar dan moet je meer denken aan de tijd van jaren geleden. Is nog net geen emmer water die je over hoofd mag gooien, maar slang en sproeikop. Wel koud water natuurlijk. Staan paar tenten waar ik gebruik van kon maken maar heb mijn eigen tent wel opgezet. En eten gaan ze ook koken, zal eens zien wat dat straks wordt. Weer eens een andere ervaring.
Dan even over vandaag: weer op normale tijd opgestaan en paar snee brood en bakje yoghurt als ontbijt genomen. Ingepakt en weer rond 8 uur op de fiets. De zon had het moeilijk vandaag, meer bewolking maar daardoor prima fietsweer. Dit keer geen menu onderweg, kwam weinig plaatsjes tegen. Na de middag kwamen er al wat buien opzetten en rommelde het af en toe. Maar bleef nog steeds droog. Wel moest er regelmatig een Côte beklommen worden maar meeste vielen best mee. Alleen 2 laatste hadden rode lijn in boekje en waren inderdaad steil: teller gaf 12% stijging aan! Gelukkig niet al te lang en heb het zonder afstappen gehaald. Daarna maar even stop voor wat drinken in Garlin. Zit daar aan de bar iemand met shirt van 100 colstocht aan: Thijs van Nuenen, opgegroeid in Lochem en woont nu in Bloemendaal. Zijn ouders hadden vorig jaar de tocht gedaan en hij probeert dat nu. Heeft alleen minimale bepakking bij zich en overnacht in hotel of B&B. Fiets per dag ongeveer 150 km. Ivm dreigend onweer had ie net kamer besproken. Even lekker zitten kletsen, meteen even bijkomen maar dan ga ik toch nog stukje verder. Onweer lijkt wat minder dreigend. Het blijft ook verder droog tot nu toe, maar rommelt nog wel steeds in de verte.
Dan nog even het overzicht: aantal cols: 0, aantal côte's: 9 x, km vandaag 100, volgens boekje zit ik nu op 1275.
Morgen lezen jullie hoe het hier verder gegaan is😉

Hé weer een mooie dag Willy en je heb geluk, geen douche droogmaken😉. Back in time..dat maakt het nou echt leuk! Succes maar weer!

Willemien 2023-06-03 19:08:43

👍

Jan 2023-06-03 20:10:23

Gaat wel lekker zo te lezen.👍🏻

Peter 2023-06-04 01:12:02

Ben benieuwd hoe het bevallen is als bedevaartganger?