Drinke, drinke, drinke ( geen bier maar water)

België, Bertrix

Vanmorgen weer goed ontbijt gehad en dat hadden we ook nodig om de dag goed door te komen. De zon was meteen volop aanwezig en ik had vandaag een 80 km voor de boeg naar Bertrix. Volgens routeboekje goed te doen met af en toe een klein venijdige klim. Nou, daar kwam ik goed achter. Vanaf begin was het klimmen en dat bleef vandaag doorgaan. Dan was je eindelijk boven en meteen was alle moeite weer voor niks want in nog geen minutt was je beneden en kon je weer opnieuw beginnen. Ik denk dat het nog geen 5 km vlak geweest is. Normaal kan ik vrijgoed tegen de zon maar nu was ik blij dat je keer inde schaduw kon fietsen. Denk dat de 30 graden weer ruimschoots gehaald is. Kwam ook nog wegafsluiting tegen, maar geen zin om weer terug te gaan. Bleek afzetting te zijn omdat het asfalt door de jitte gesmolten was. Hier maar beetje omheen gefietst. Dit alles betekende wel dat er veel gedronken moest worden. Bidons waren zo weer leeg dus maar vullen als er gelegenheid was. Ook gewoon bij een huis gevraagd waar toevallig iemand in de tuin zat en dat was geen probleem. Denk dat er wel 5 tot 6 liter doorgegaan is. Verder valt er weinig te vertellen, was blij dat ik over was en moet nu nog eerst bijkomen. Straks maar eens kijken hoever ik morgen ga want vanaf nu is drnog niets gereserveerd. Morgen schijnt het gelukkig iets af te koelen.

Dus dit was echt afzien. Hier wil het morgen niet zo warm worden. Succes maar weer.

Ria 2017-05-29 19:35:40

Tjee dat was een pittige dag! nu de beentjes omhoog, suikers en zouten weer aanvullen, en morgen veel succes!!!

Willemien 2017-05-29 20:02:29

Een dag om je letterlijk in het zweet te fietsen. Voor de avond hier weer onweer en ander slecht weer voorspeld, hoop daar wel beter en een beetje afkoeling, veel fietsplezier