Nu gaat het echte werk beginnen!🚵‍♂️

Frankrijk, Arthez-de-Béarn

Ja, tot nu toe was het nog maar de voorbereiding zou ik zeggen. Af en toe klimmetje, soms iets hoger maar de echte bergen kon je het niet noemen. Maar nu 14 dagen gefietst moeten de benen sterk genoeg zijn om de Pyreneeën door te komen.
Maar eerst nog even over de bedevaartgangers: dat is best bevallen hoor😂. Andere spraken bijna alleen frans dus dat was beetje lastig, allen op weg naar Santiago. Primitief maar daar kan ik wel mee overweg. Tent was hetzelfde en best geslapen. Eten was ook prima: soep en daarna gebakken aardappelen met salade. En nog chocoladeachtig gebakje na. Alleen karbonade ontbrak. En de prijs: doe maar wat het je waard is in die pot.
Vanmorgen al weer vroeg wakker want hoorde anderen al. Ja wandelaars staan ook vroeg op. Rond half 8 al op de fiets, zon was er nog niet maar kwam later wel tevoorschijn. Vandaag stonden voor eerst weer cols op programma en dat blijft komende dagen ook wel. In Arthez de Bearn was een bakker en daar koffie en gebak gegeten en broodje meegenomen. Dan verder en tijdje later kwam Thijs me achterop. Even gebabbeld en toen ging hij er vandoor, gaat veel sneller met racefiets🤔.misschien zie ik hem nog weer want hij wilde rustdag nemen.
De Col D' Osquich was de eerste die ik over moest, index 1,9 dus niet al te zwaar en 5km lang. Viel best mee. Daarna had ik eigenlijk al camping gepland maar was nog best vroeg dus maar verder. En ja, dan moet je de Col de Gamia nog op. Staat met uitroepteken in boekje en die was zeker stuk steiler, gemiddeld bijna 10 %. Maar deze ook gehaald zonder stop. Daarna gratis km in vorm van lange afdaling en kwam ik in St. Jean la Vieux. Sta daar op weer eenvoudige camping met warm water.
En dan morgen echte beklimming: Col met moeilijke naam die nr 8 is uit de index en dubbel uitroepteken. Bijna 1000 m klimmen, kijken of dat lukt.
Vandaag gehaald: Col nr 20 en 21, 5 Côte's, 109 km op de teller!

Succes met het ‘echte’ werk!🚵

Ria Kruiper 2023-06-04 19:49:10

Heel veel succes met wat jij noemt het echte werk

Mariët en Henk Hendriks 2023-06-04 20:06:08

Wat een mooie foto's .Heel veel succes in de Pyreneeën.

Jan en Ria 2023-06-04 21:07:10

Heel veel succes in de Pyreneeën.