Dit keer 200 meter diep!

Noorwegen, Honningsvåg

Een prima nacht gehad op de privecamping. Uiteraard wel paar dingen gemist als douche en wifi, maar heb me prima gered. Wel behoorlijke regen gehad vannacht maar vanmorgen was alles weer helder en vandaag was de zon weer volop aanwezig. Rond half acht op pad en eerste stuk nog door kaal landschap met soms wat berkenboompjes. Verder niets en lijkt net of je naar het einde van de wereld fietst. Ik zat toch dichter bij Skaidi dan ik dacht en dan was het nog 150 km tot einddoel. Eerste beste winkeltje koffie gedronken en paar boodschappen bjjgehaald want veel gelegenheid is daar niet voor. In Oldenfjord kwam ik weer aan zee en ging het daarlangs verder omhoog. Hier was uitzicht weer schitterend. Ook tientallen rendieren gezien die soms zomaar oversteken. Ik stond in twijfel wat te doen: kortere etappe tot Repvåg of door tot Honningvåg. Laatste keuze zou ik bijna over zijn. Heb het laatste gedaan want het was nog vroeg en prachtig weer. Moest dan wel door de door velen gevreesde Noordkaaptunnel: 7 km en die gaat tot ruim 200 meter diep. 2km á 10% naar beneden, 3 km vlak en dan 2 km 10% omhoog! Heb handschoenen en lange broek wel even aangedaan. Begin was makkelijk maar eruit was behoorlijke klim. Gelukkig niet al te druk want het blijft gevaarlijk met al die campers. En een lawaai dat het geeft, ook van de ventilatoren. Zwetend kwam ik weer in het zonlicht en daarna was het nog een 18 km tot de Nordkappcamping in Honningvåg. Hier alles weer uitgewassen en nu alles weer opladen, ook mezelf😁
Morgen de laatste etappe: nog zo'n 30 km te gaan en het zou mooi zijn als het weer net zo helder is als vandaag maar voorspellingen zijn wat minder. Moet er wel ontzettend druk zijn hoor ik hier van een Duitser die er net vandaan komt. We zullen het weer zien.
totaal vandaag 127 km gedaan.

whauw prachtig en het zit er bijna op, yeahh

odile 2018-06-19 20:45:52

Prachtig Willy!

Sanne Lorkeers 2018-06-19 21:21:07

hier ook niet warm maar je bent er bijna welalles bekijken , groetjes van hier.

diny 2018-06-19 21:21:48

De laatste loodjes: top gedaan en mooie verhalen!!!! respect Willy!

Frank Koerkamp 2018-06-19 21:56:37

Wat knap zeg. Ik duim voor je voor 🌞 morgen. Wij zittend in de stromende regen in Andenes

AdenHeleneopreis 2018-06-19 21:58:55

Nog even en je bent er, net nog even voetbal gezien Rusland heeft zich als eerste al geplaatst voor de volgende ronde van het WK. Succes nog even die laatste kilometers tot binnenkort

Edwin 2018-06-19 22:05:45

Nog veel succes voor de laatste kilometers. Een hele prestatie wat je weer geleverd hebt. Geniet nog even van de omgeving.

Marcel en Cisca 2018-06-19 22:37:49

De laatste loodjes...

mariska 2018-06-19 23:11:01

Hoi Willy, Midzomer dag kom je aan op de Noordkaap klasse !!!

Jos Wijnberg 2018-06-20 07:39:34

Succes met laatste etappe en zwaai even naar de webcam op de noordkaap. Misschien zien we nog een glimp van je