Elk nadeel heeft zijn voordeel! (dag 6).

Duitsland, Bad Wimpfen

Zoals onze legendarische nr 14 al zei heeft elk nadeel zijn voordeel. Na goed geslapen te hebben kom je buitenen voel je meteen dat het wel 10 graden kouder is dan gisteren. Daarom het windjack maar opgezocht met lange mouwen. Maar het is droog, wel bewolkt maar grootste voordeel: de wind is gedraaid en heb nu wind mee die ook nog aardig waait. Dat trapt makkelijk weg en regekmatig meer dan 25 km snelheid op de teller. In ee ste plaatsje maar meteen een supermarkt opgezocht want veel ontbijt had ik nog niet gehad. Het bleek een B&Z te zijn dus bed zonder ontbijt. Ook is het weekend Pinksteren dus zullen morgen en maandag meeste winkels gesloten zijn. Broodjes en beleg gescoord en dan weer verder. Omdat het lekker fietsen is besloten om geplande etappe helemaal te doen naar Bad Wimpfen en dus op zoek naar overnachting. In routeboekje staan diverse mogelijkheden en bij 3e telefoontje heb ik een plek in een hotel /garni . Dat wil zeggen wel kamer met ontbijt maar geen restaurant. Geen probleem want die zijn hier genoeg. In Heidelberg bij de bekende oude brucke maar eens een selfie gemaakt met oude Schlosz op de achtergrond. Kunnen jullie toch zien dat ik echt tot hier gekomen ben. Dan weer verder, vandaag veel langs de Neckar door stille bosweggetjes. Ook opeens een behoorlijke beklimming van meer dan 10%. Wel even aanslag op de benen maar toch de top gehaald en meteen langere afdaling die volgt. Kort voor eindpunt ook 2x een wegafsluiting. Het is zaterdag, niemand aan werk dus maar gokken en doorgaan . Fietst niet lekker maar we komen er wel. Bij de 2e ligt nieuwe asfalt er al en heb ik de hele weg alleen, geen last van auto's. (Heeft ie toch weer gelijk).
Dan Bad Wimpfen bereikt. In bokeje stond al dat alle locaties 20 tot 40 meter boven de route zouden liggen. Nou daar heeft ie gelijk in. Adres in Gps ingevoerd en route bepaald. Stuurt me via een voetpad dat denk ik ongeveer 15% omhoog gaat, lopen dus. Aan eind ook nog paar trappen en ook die gehaald. De jonge dame bij receptie wijst me de kamer en wat denk je? Op de 4e verdieping en er is een lift voor de bagage!! Zelf dus maar lopen alsof 130 km fietsen niet genoegis voor de conditie. Maar ook dat heeft dus weer z'n voordeel: uitzicht is wel mooi. Het is eenbijzonder mooi plaatsje waarin het lijkt of de tijd heeft stil gestaan. Oud T-fordje kom je zo tegen op straat en stap een bruinekroeg/cafe binnen en ook daar is de laatste decennia niets vernieuwd. 4 tafels en een stamtafel waaraan steeds meer lokale gasten komen aanschuiven. Pa staat achter de tap, dochter doet bediening en ma staat denkik achter het fornuis. Maar de schnitzel en halve liter waren prima.
Al met al een heel verhaal maar jullie hebben toch pinksteren dus alle tijd om te lezen.
vandaag dus weer lange afstand en dat is voorlopig ook de laatste vokgens planning. Morgen maar eens kijken of ik hier rustdag neem of toch verder ga.

Lijkt me hardstikke leuk om zo te fietsen. Neem morgen maar een rustdag anders ben je veel te vroeg over in Rome.

Ria 2016-05-14 21:36:13

Idd, af en toe rusten, want in dit tempo ben je zo in Rome, maar goed de beklimmingen komen binnenkort ook.

Edwin 2016-05-14 21:57:31

Hoi Willy Eigenlijk ben ik gewoon onwijs jaloers, jij eerder op de fiets naar Rome dan ik. Maar ik geniet iedere dag van de prachtige verslagen en ook van de foto's. Zelfss op hetwerk bespreken we iedere dag even de verrichtingen van Willy, en dat doe ik ook met de kersverse pensionado Aad. Als de wind goed is, is het bijna zonde om te rusten :-) Groeten Frits Morgen uitslapen :-)

Frits 2016-05-14 22:34:21

Ha Willy, Er staat 8 dagen gefietst en totaal 440 maar dat moet ruim 700 km zijn volgens mij !! Op deze manier gaat het wel ten koste van jou gemiddelde per dag :-) Groet Frits

Frits 2016-05-14 22:43:11

Snitzels en een pul bier wat kan je nog meer wensen. De beentjes laten rusten. En doe kalm aan. Anders ben je te vroeg bij de Paus. Morgen een fijne dag.

Willemien 2016-05-14 23:43:02

Hoi Frits, en ook de anderen. kan me goed voorstellen dat je jaloers bent, maar jouw tijd komt ook nog wel gaan we vanuit. Doe de oud collega's de groeten. Zal verhalen dan niet te lang maken want dat kost jullie te veel tijd. Van die kilometers, dat klopt. Pindat telt de km hemelsbreed en kan ik volgens mij ook niet veranderen. Mijn eigen teller staat inderdaar rond de 700km. Vandaag toch stukje verder want ik kan toch niet stilzitten. Verderop is straks nob veel meer te bezichtigen en rust ik wel uit. Op naar Braunsbach, maar iets van 70 km.