Van Kilchoan naar Mallaig

Verenigd Koninkrijk, Mallaig

Allereerst maar even verslag van het weer gisteravond: nou gisteren was het niet meer wat, veel regen en wind en dus op tijd de slaapzak in. Op de camping was namelijk ook geen zitplaats. Vannacht ook paar keer horen regenen maar in de ochtend werd het droger met wel veel wind. Om 7 uur opgestaan. Alles in tent nog vochtig, maar buitenkant tent juist droog door de wind. Alles snel ingepakt want er dreigt nog wel weer wat en dat klopt, vlak voor ik weg wil weer behoorlijke bui. Maar even wachten in toiletgebouw. Toen ergste voorbij was toch maar weggegaan en ik moet zeggen: vandaag viel het nog best mee. Af en toe wat miezeren, wel koud een graad of 10-12 schat ik. Maar geluk, ik heb meestal wind mee🤗 Eerste gedeelte gaat door ruig landschap en weer op en neer. Op gegeven moment borden met werkzaamheden: men is de weg voor mij aan het asfalteren en dat gaat hier anders dan in Nederland. Geen jaarafsluiting, auto's worden gewoon uurtje of langer tegengehouden en als weer stuk klaar is kunnen ze verder. Ik mag gelukkig verder, lopend of fietsend. Heb alleen laatste stukje waar men net bezig was gelopen. Auto's die stonden te wachten kwamen me km's verder weer keer voorbij.
Na een 30 km kwam ik in Salen ( ja weer plaatsje met zelfde naam als eerder) en daar koffie met broodje genomen en wat eten ingeslagen. Je moet altijd voorraad hebben.in de middag ging het meer langs de kust, stuk grotere weg waar het veel drukker was en blij dat ik daarna weer naar lokale weg kon. Daar zouden meer campings zijn en dat klopte: heb de eerste maar geprobeerd en daar was plek genoeg. Wel veel campers hier trouwens. Ik zit nu vlak voor Mallaig en daar neem ik morgenvroeg weer de boot richting Skye.
Vandaag maar keer geen landschapfoto's maar paar andere. Voor degene die niet weet: je kan dubbelklikken op foto# voor grotere weergave en meestal zet ik tekst bij.
Op de teller 86 km, we naderen de 1000km totaal.

Jammer van het slechte weer. Maar een prachtige omgeving. Morgen hopelijk de zon!

Willemien 2022-05-13 21:30:56

Mooi verslag Willy.

Andre Kruiper 2022-05-13 23:45:43

Ja, wat het weer betreft , het is echt Schotland Daarom is het het overal zo groen. Wat een mooie foto’s Succes , en blijf genieten.