In de wijnstreek aangekomen!

Frankrijk, Saint-Seine-l'Abbaye

Vannacht redelijk goed geslapen, was eerst nogal warm op de kamer. Om 7 uur naar ontbijt: dit was geheel zelfbediening. Er stond van alles klaar en er was voor iedereen een croissantje en een stokbrood. Verder genoeg zoetigheid daaromheen. Eerste gasten waren al geweest, zijn meer gastarbeiders die vroeg beginnen. Daarna alles ingepakt en opgeladen op fiets die netjes binnen kon staan. Iets na 8 uur vertrokken: bleek zonnetje, aardig wat wind die gelukkig steeds met me mee was. Ik kon de route zo weer oppakken dus geen extra km. Na 25 km kwam de eerste Cote, Côte de Francheville. Die viel best mee met een index van 0,4.later zouden er nog 3 volgen waarvan de Côte de Gergueil de zwaarste was met index 1,1. Daar zaten stukken in van 7 of 8 % stijging. Maar ook die behaald, gaat al steeds wat beter dat klimmen.
Omgeving was nog steeds als gisteren, veel landbouw op de akkers. En helaas weer weinig winkeltjes of andere gelegenheden voor koffie. Zelf maar iets uit de voorraad gehaald. Na de middag kwam ik opeens in geheel andere omgeving: de eerste wijnvelden dienden zich aan in het gebied van de Haute Bourgonje. Deze streek herkende ik want 6 jaar geleden op mijn tocht naar Barcelona kwam ik ook door dit gebied met de bekende plaatsen Beaune en Meursault. Prachtig fietspad door de wijngaarden tussen deze 2 plaatsen en ik kwam ook heel veel fietsers tegen op dit stuk. In Meursault had ik ook de volgende stop gepland want daar zou een camping zijn. En ja hoor, in dorp stond al bordje met camping Huttopia en hoefde die alleen maar te volgen. En beetje geluk: bij receptie zat een Nederlandse die daar werkte dus gesprek verliep vrij makkelijk. Kijk nu uit over de wijnvelden en zo meteen is hier restaurantje open dat in elk geval pizza's serveert. Dat zit dus wel goed.
Vandaag helaas nog geen cols, wel weer 4 Côte 's gehad. Op teller 102 km.

Tot morgen!

Wat een prachtige voorjaars natuur. Geniet maar!

Willemien 2023-05-25 18:19:21

Geweldig goed bezig buurman!!!!

Mario 2023-05-25 22:00:03

👍

Jan 2023-05-26 05:44:39

We lezen het al Willy, het is weer volop genieten voor jou. Mooie omgeving en goed weer erbij.