De verkeerde weg omhoog!!!

Frankrijk, Saint-Just-en-Chevalet

Vanmorgen kon ik beetje uitslapen want ontbijt werd pas vanaf 8.30 uur geserveerd. Denk dat ze eerst nog brood moesten halen. Alles vooraf al zo'n beetje ingepakt. Ontbijt was bij hen aan de keukentafel en ze aten ook zelf mee. De boer zelf stokbrood met vet spek, zelf heb ik wat lichters genomen. Het was koud volgene mevrouw, mr 7 graden, jasje aan dus. Snel op de fiets en eerst even bij de supermarkt aan, want laatste 40 km vandaag zou niets te krijgen zijn. Het was dus al ruim 9.30 voor ik echt aan fietsen toekwam, eerste deel nog vrij vlak via de plaatsjes Charlieu (leuk dorpje) en Roanne (minder leuke stad). Ook nog stuk langs de Loire gefietst. Net na de middag Roanne verlaten en op naar Renaisson wat al beetje klimmen was, maar goed te doen. Vanaf Renaisson zou echte werk beginnen en ongeveer 20 km omhoog zijn. Eerst dus maar bakkie koffie genomen en wat eten en dan omhoog. Ik zat in aardig ritme en voor gevoel ging het prima maar ja: daar ging het toch nog fout. Zag wel dat mijn pijltje op gps iets van de paarse lijn afweek, maar dat gebeurt wel vaker. Op gegeven moment zag ik links een stuwdam en volgens boekje zou het daar aardig steil zijn. Dat miste ik en ik zag dat ik steeds verder van de route kwam. Maar eens verder ingezoomd en blijkt er links toch andere weg te lopen, maar daar kwam ik zo niet. Zat niet anders op dan denk ik 3km terug. Afdaling wel leuk maar vergeefse moeite geweest. De weg die ik gemist had ging daar aan begin naar beneden, vandaar dat ik omhoog was gegaan. Afijn, steile stuk bij de stuwdam kwam inderdaad en daarna was het weer wat minder, maar bleef omhoog gaan. Hoe hoger ik kwam, hoe mooier de uitzichten. Ik had verwacht in één keer naar boven te fietsen, maar moest toch even keer pauze houden en een banaan naar binnen gewerkt. Niet het steile is het probleem, meer de lengte van de hele klim. Boven kijk je mooi uit over de heuvels rondom. Vandaar volgde nog korte afdaling, via brede weg maar wel aantal auto's die voorbij raasden. Oppassen dus maar alles goed gegaan.
hoogste punt vandaag was 914 meter, afstand toch meer dan verwacht: 100 km.
Morgen blijven we nog wat klimmen en van de omgeving genieten.

He willy mooi verslag van je reis toch weer knap dat je dit doet.veel fiets pleizier nog. Gr peter

Peter tutert 2017-06-07 22:17:59

Hoi Willy, leuke verhalen om te lezen en fraaie foto's. Succes en we blijven je volgen. Gr. Jan en Anneke.

Anneke 2017-06-07 23:05:12

Mooi verhaal. Nog steeds geen rustdag?