Regenjas nodig?

Frankrijk, Pontailler-sur-Saône

Inderdaad was dat vandaag keer de vraag maar eerst nog even terug naar gisteravond. Ik kon daar mee eten en de keuze was alleen op mijn kamer of aansluiten bij hen, want ze hadden een feestje volgens een bepaalde traditie. Uiteraard voor het laatste gekozen. Jean-Piere de eigenaar en zijn vrouw waren hele tijd al bezig met voorbereidingen en feest vond uiteraard in de tuin plaats. Vuur van de BBQ brandde al volop. Het geheel was echt leven als God in Frankrijk waar ik gisteren al over schreef. De gasten in totaal kleine 20 personen hadden zelf allerlei eten gemaakt en meegebracht. Pannen en schalen gjngen van ene kant naar andere kant over tafel. Wat het allemaal was, geen idee, maar ik lust bijna alles dus dat was geen probleem. Uiteraard ontbraken de flessen wijn niet. Jammer dat mijn frans niet zo goed is en zij bijna geen Engels spreken. Toch de nodige ervaringen uitgewisseld. Van de bbq kwam niet zoveel, alleen wat worstjes maar was eigenlijk ook niet nodig. Daarna nog een ronde met allerlei soorten kaas en ook nog diverse taarten, om af te sluiten met koffie. Nee, Jean-Piere kwam ook nog met paar flessen sterke drank waaronder een fles Bols want er was een Hollander bij. Nadat ik er daarvan 1 op had heb ik mijn kamer maar opgezocht. Was een hele belevenis.
vanmorgen niet zo vroeg vertrokken want Jean-Piere wilde liever niet zo vroeg. Wellicht is het nog laat geworden.
Rond 9 uur zat ik op de fiets en zou een bijna vlakke etappe worden. Volgens internet zou er in Lyon zwaar onweer komen en dat is wel stukje lager maar kon ook mijn kant uitkomen. Voorlopig was het nog zonnig en ging het met goed tempo over fietspaden langs de Saone. Na de middag werd het wel steeds dreigender in de lucht en ja hoor, de regenjas was even nodig. Geen onweer of plensbuien, nee beetje miezeren en dat duurde halfuurtje. Rond 17 uur was ik op eindbestemming met toch weer 112 km. Met dit tempo ben ik zo over dus komende dagen even wat rustiger. Heb voor morgen overnachting in Beaune kunnen regelen en dan komen we in de wijngebieden.

dat ziet er gezellig uit! veel succes..

Willemien 2017-06-03 21:45:37

dat ziet er goed uit heeeeeeee doe je rustig aan.

diny 2017-06-04 00:08:24

Ik kan me best voorstellen dat je na 1 fles Bols je slaapkamer opzoekt Willy :)

Eric Bootsveld 2017-06-04 14:24:36

Gezellig. En zo te zien lekker! Dat gaat goed met jou.