Prima fietsweer vandaag

Frankrijk, La Baffe

De eerste nacht in de tent is weer prima bevallen. Was heel rustig alleen hoorde ik nog wel keer de andere campinggast die eindje verder stond snurken. Daar verder geen last van gehad. Rond 7 uur opgestaan, nog geen zon te zien en was beetje nevelig. De bergtoppen hingen beetje in de mist. Na ontbijt van paar snee brood en halve liter yoghurt kon ik er wel weer tegen. Tent ingepakt en rond half negen stapte ik op de fiets. Eerst even paar km terug naar de route en toen weer verder. Na een 15 km kwam de volgende Col die niet al te moeilijk was. In boekje staat dat ook aangegeven met een indexcode. Deze was maar 0,5, de zwaarste van gisteren was 1,8. En dan te bedenken dat nr 1 op de lijst code 11 heeft. Berekening gaat via stijgingspercentage en lengte van de klim. Ik heb nog wel aantal dagen te gaan voor de zwaardere komen en kan dus nog wennen aan klimmen.
Kwam door allerlei kleine dorpjes maar helaas geen bakkers of andere winkels. Tot In la Baffe waar boulangerie open was. Daar koffie gehaald met gebak erbij, dat ging er wel in. Verder maar weer, klimmen en dalen maar geen echte col meer volgens boekje. Het weer werd steeds beter, in middag kwam de zon erbij, en er was weinig wind Na 85 km zouden er 2 campings komen, heb de 2e gepakt en sta nu in Fontenoy le chateau. Met restaurantje maar wat denk je: gesloten op dinsdag. Dat wordt dan maar weer paar snee brood of wat anders uit de voorraad. Heb geen zin om weer terug te gaan naar dorp om te kijken of daar wat open is. Hier staan ook paar andere Nederlanders, ook fietser die andere route fietst.
Volgens boekje heb ik nu 190 km gehad, aantal cols vandaag 1, totaal nu 6 .
En bijzonder leuk dat jullie me weer volgen en ook reageren. Dank daarvoor. Zal morgen kijken of ik nog kan reageren op paar vragen die jullie hadden.

Geweldig

Helene Van Oversteeg-van Dasler 2023-05-23 18:49:31

👍🏻het is ook leuk Willy om je verhalen weer te lezen. Zo beleef je de tocht toch een beetje mee. Dat zijn ook de reacties die wij steeds horen.

Peter 2023-05-23 18:56:05

Hoi Willy, nog niet in de gelegenheid geweest om je succes en vooral plezier te wensen. Maak er een mooie vakantie van. We gaan je volgen.

Paul 2023-05-23 19:34:16

Leuk om te lezen Willy. Veel succes en plezier!